نورپردازی؛ اولویت سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد

به گزارش رکنا از یزد؛  علیرضا نقوی در دیدار با مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر اینکه بافت تاریخی نیازمند تکمیل طرح‌های نیمه تمام و بعضاً اجرا نشده است، اظهار کرد: به دنبال تخصیص اعتبار و تکمیل چنین طرح‌هایی هستم و از بودجه سال آینده در خصوص پیگیری اعتبارات لازم اقدام خواهم کرد.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه برخی از مناطق در بافت تاریخی نیازمند اجرای طرح بازپیرایی و ساماندهی است، گفت: بوستان شاه ابوالقاسم وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند اجرای طرحی باری بهبود وضعیت آن هستیم.

وی با بیان اینکه نورپردازی بافت تاریخی نیز وضعیت خوبی ندارد، گفت: باید طرحی جامع برای نورپردازی این بافت نیز مد نظر قرار گرفته و این مهم مورد غفلت قرار نگیرد.

نقوی افزود: نورپردازی یکی از مهمترین مصادیق امنیت شهر و پدافند عامل است که باید به آن توجهی ویژه شود تا شاهد رونق شرایط و بهبود وضعیت باشیم.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با تاکید بر اینکه گردشگری شب نیز در این حین باید مورد توجه باشد، گفت: نورپردازی و توسعه بافت تاریخی منجر به رونق گردشگری خصوصاً گردشگری شبانه می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله خواهرخواندگی‌ها جزو موارد مهمی است که باید به سرعت دنبال شود، تصریح کرد: باید فرصت خواهرخواندگی به خوبی مورد اقبال قرار گرفته و بهره برداری شود.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 735388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟