افزایش شدید تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منواکسیدکربن طی نیمه دوم امسال در خراسان شمالی

به گزارش رکنا خراسان شمالی؛ دکتر نورس اظهارکرد: تا پایان آبان ماه امسال آمار متوفیات مسمومیت با گاز منواکسید کربن در استان صفر بود اما در آذر ماه متاسفانه شش نفر بر اثر مسمومیت با این گاز جان خود را از دست دادند. 

به گفته وی از این شش نفر یک نفر زن و پنج نفر مرد بوده اند.

  دکتر نورس با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۲ نفر در استان بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان باخته‌اند، افزود: متاسفانه همچنان شاهد تلفات در پی سهل‌انگاری برخی شهروندان در این خصوص هستیم به نحوی که مطابق آمارها از ابتدای امسال تا پایان آذرماه چهار نفر در بجنورد و دو نفر در شیروان در اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان باخته اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته هشت نفر بوده است. 

وی ادامه داد: تعیین علت فوت در قربانیان مسمومیت با گاز منواکسید در آزمایشگاه های تخصصی پزشکی قانونی انجام می شود و  در همان روز نتیجه آزمایش مشخص می شود. 

این مقام مسئول با طرح این سوال که در برخورد با موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن چه باید کرد؟ توضیح داد: باید توجه داشت که اگر فردی در اثر ابتلا به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست ندهد ممکن است دچار نواقص عصبی و روانی پیشرفته نظیر فلج عضوی یا اختلال قوای مغز ی‌شود و در واقع مسمومیت شدید با این گاز می‌تواند کشنده باشد.

  وی تصریح کرد: در صورت مواجهه با مصدومان، سریعاً آن ها را از محیط خارج کنید، ورودی گاز را بسته و درب و پنجره را باز کرده و پس از خارج ساختن مصدوم از محیط آلوده فوراً با اورژانس تماس بگیرید، علائم حیاتی مصدومان را کنترل کنید و از باز بودن راه‌های هوایی مصدوم اطمینان حاصل کنید.

کدخبر: 757102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟