وزیر کشور در شهرستان جعفرآباد قم حضور یافت

به گزارش رکنا از قم،  احمد وحیدی روز پنجشنبه برای بررسی و حل مشکلات و مسائل شهرستان تازه تاسیس جعفرآباد در این شهرستان حضور پیدا کرد، اختصاص ردیف اعتباری برای شهرستان های تازه تاسیس قم از اهداف سفر وزیر کشور به جعفرآباد است.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه سال جاری هیات دولت، بخش جعفرآباد به‌شهرستان ارتقا پیدا کرد. این شهرستان جدیدالتاسیس قم از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده‌است.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار تَن با ۲ گویش فارسی‌وترکی قرار دارد.

مراسم رسمی استقبال از آیت الله رییسی در بدو ورود وی به شهر مقدس قم، با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان و شماری دیگر از مسئولان ارشد استان در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

سفر هیات دولت در روز پنجشنبه اختصاص به مسائل قم دارد و موضوع هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهور را در این سفر همراهی می کنند و قرار است در برنامه های مختلفی همچون بازدید از طرح های عمرانی حضور یابند.

نظری / قم

 

کدخبر: 756963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟