ضرورت همکاری شهرداری‌ها برای رفع ملی مشکلات مشترک شهرها

به گزارش رکنا از قم، مجید محمدرضاخانی در جلسه با شهردار و رئیس شورای اسلامی بندر انزلی، با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری قم بالغ‌بر ۳۶۴۷ میلیارد تومان است اظهار کرد: از این رقم حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن نقد و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، ۲۵۰ میلیارد تومان وام و مابقی از محل فروش زمین و مزایده و معوض تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اعتبار مجموع سازمان‌های شهرداری نیز بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان است، ابراز کرد: یکی از مشکلات در شهر قم مشکل هسته مرکزی با بیشترین بافت فرسوده است که از نظر ساخت‌وساز سازه‌ها شکننده هستند، ولی بخش زیادی از این محدوده بخش تاریخی تعریف‌شده و ما در شهرداری قم به دنبال این هستیم که میراث فرهنگی به‌جای تعیین محدوده تاریخی، به‌صورت نقطه‌ای آثار فرهنگی را تعریف کند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم افزود: با این وضع هسته مرکزی شهر که قلب و نماد هویت شهر است از سکنه قمی تقریباً خالی‌شده و به‌صورت سکونت‌گاه‌های غیرقانونی با کیفیت پایین در اختیار برخی افراد قرار می‌گیرد که روزبه‌روز نیز فرسوده‌تر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این مشکلات بین قم، بندر انزلی و بسیاری از شهرها مشترک است، خاطرنشان کرد: نیاز است شهرداری‌ها با همکاری یکدیگر به دنبال حل این مشکلات در سطح کشور باشند.

نظری / قم

 

 

کدخبر: 756755 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟