شهرداری به‌تنهایی توانایی حل معضل را ندارد

به گزارش رکنا از قم، حسن طلایی حل مشکلات و چالش‌های مناطق کم برخوردار را مهم‌ترین رسالت شهرداری دانست و اظهار داشت: تقسیم عادلانه امکانات شهری و توسعه شهر در همه مناطق به‌صورت هم‌زمان نیازمند نگاه و برنامه‌ریزی ویژه است.

 

وی مشکلات بعضی از مناطق را چالش‌برانگیزتر خواند و افزود: دکل‌های فشارقوی در مناطق ۲ و ۶ یکی از مشکلاتی بوده که سال‌ها این دو منطقه را دچار چالش کرده و شهرداری نمی‌تواند به‌تنهایی این مشکل را برطرف کند.

 

مشاور شهردار حفظ سلامتی شهروندان را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: تنها در منطقه ۲ بیش از ۱۲۰ باب خانه مسکونی در حریم دکل‌های فشارقوی قرار دارد که سلامتی شهروندان را به خطر انداخته است.

 

وی مشکلات عبور دکل‌های فشارقوی در مناطق مسکونی را مورد ارزیابی قرارداد و ابراز کرد: این دکل‌ها علاوه بر ایجاد محدودیت در توسعه فضای سبز و مبلمان شهری، ازنظر زیست‌محیطی نیز آثار نامطلوبی برای شهروندان این منطقه دارد.

 

طلایی با تأکید بر توجه دولت برای حل این مشکل یادآور شد: شهرداری به تنهای نمی‌تواند نسبت به جابه‌جایی و یا زیرزمینی کردن خطوط انتقال برق‌کاری انجام دهد و نیازمند کمک‌هایی از طرف دولت و اختصاص بودجه ویژه هستیم.

 

وی در پایان بی‌توجهی دولت‌های قبل به این موضوع را مطرح و خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت جدید نسبت به حل این مشکل به یاری شهر قم آمده و توجه ویژه‌ای به مشکلات و چالش‌های شهر قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب داشته باشد.

نظری / قم

کدخبر: 756661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟