اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، محمدعلی محمدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان همدان با بیان اینکه در حوزه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کردیم اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با استفاده از توان همه دستگاه های فرهنگی تبیین و به گفتمان غالب در سطح جامعه تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: هر دستگاه اجرایی و سازمان باید مصادیق مشخصی از اقتصاد مقاومتی مطابق شرح وظایف و جامعه هدف خویش داشته باشد و امور و وظایف منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی را تقویت و مابقی را اصلاح کند.

فرماندار همدان خواستار فرهنگ سازی و مشارکت دادن مردم در مباحث اقتصاد مقاومتی شد و افزود: در مصرف بهینه منابع انرژی شاهد مصرف بی رویه، اتلاف انرژی و شرایط نامطلوبی هستیم که به هیچ وجه منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست.

محمدی اصلاح الگوی کشت و توسعه سیستم های نوین آبیاری را مصداق برجسته ای از ضرورت های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی دانست و یادآورشد: عطش توسعه یک آسیب است و در راستای توسعه و پیشرفت باید همه جوانب مدنظر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: گاهی اوقات با هدف افزایش تولید یک محصول یا سطح کشت منابع قابل توجه آب را از دست می دهیم در صورتیکه حتی توسعه کشت های گلخانه ای هم باید با ملاحظه مصرف بهینه منابع انرژی و بهره گیری از سیستم های نوین باشد.

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه شرکت توزیع برق استان در بحث انرژی های پاک در سطح شهرستان بیشتر ورود کند افزود: تامین انرژی مورد نیاز عشایر و برخی از مصارف باید در این خصوص مد نظر قرار گیرد.

محمدی یادآورشد: اقتصاد مقاومتی در تمام عرصه های اقتصادی به خود اتکایی و افزایش تاب آوری می انجامد تا تحت فشارهای خارجی وضعیت را مدیریت کنیم.

 

کدخبر: 756408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟