کارخانجات متروک گلستان دوباره بچرخ  برگشتن

به گزارش خبرگزاری رکنا، حیدر آسیابی اظهارکرد: امسال ۵۲۲ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، ثبت و پس از بررسی و پیگیری، مشکلات ۲۶۸ واحد رفع شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رفع موانع تولید بقیه واحدهای تولیدی هم در حال پیگیری است.

آسیابی افزود: همچنین امسال هشت واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان با تلاش‌های قضائی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک‌ها، دوباره رونق گرفت.

وی با بیان اینکه با احیای این واحدها ۵۲۵ نفر مشغول به کار شدند، گفت: از تعطیلی یکی از این واحدهای تولیدی ۱۵ سال و دیگری ۱۶ سال می‌گذشت.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: ایجاد واحدهای صلح و سازش برای حل و فصل مسائل کارگری، رفع مشکل سند چند واحد تولیدی شهرک صنعتی بندرترکمن پس از ۱۸ سال، راه اندازی مرکز داوری و شعبه شورای حل اختلاف ویژه تجار و شرکت‌های تولیدی با همکاری اتاق بازرگانی از دیگر اقدامات امسال دادگستری استان برای هموار کردن مسیر تولیدکنندگان است.

آسیابی ادامه داد: سرکشی از شهرک‌های صنعتی، نشست با فعالان اقتصادی استان برای بررسی مشکلات آنها و پیگیری رفع موانع بانکی بر سر راه تولیدکنندگان هم از جمله اقدامات دادگستری استان برای کمک به رفع موانع تولید و رونق اقتصادی استان است که امسال با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان به تلاش‌های دادگستری برای جلوگیری از توقف تولید هم اشاره کرد و افزود: جلوگیری از توقیف خطوط تولید، رسیدگی خارج از نوبت و حداکثر پنج ماهه به پرونده‌های واحدهای تولیدی در شعب تخصصی، رسیدگی فوری پرونده‌های مفاسد اقتصادی برای ایجاد بستر برای فعالیت سالم اقتصادی از جمله این تلاش‌ها است

گرگان.کرامتی 

کدخبر: 756226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟