موفقیت پژوهشگرجوان آبفای اصفهان درتولید محلول چربی زدا از تاسیسات

به گزارش رکنا از اصفهان، بهاره گودرزی نژاد کارشناس ایمنی آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پس از نزدیک به یک سال کار تحقیقاتی و انجام آزمایش های متعدد، موفق به تهیه این محلول شده است.

وی هدف از تولید این محلول را کاهش آب مصرفی هنگام تمیز کردن تاسیسات آب و فاضلاب به ویژه ایستگاه های پمپاژ عنوان کرد و گفت: محلول تولید شده علاوه بر افزایش سرعت عمل در چربی زدایی و تمیز کاری سطوح صنعتی، موجب حذف کامل باکتری ها و قارچ ها در محیط کار نیز می شود.

گودرزی نژاد افزود: یکی دیگر از مزایای استفاده از محلول چربی زدای جدید، کاهش تعداد نیروی انسانی هنگام فرایند چربی زدایی از تاسیسات و در نتیجه کاهش هزینه هاست.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک بتواند محلول شوینده و چربی زدا از تاسیسات آب و فاضلاب را در سازمان مالکیت های معنوی به ثبت رسانده و استفاده از آن را در صنایع مشابه کاربردی سازد.

اضافه می شود محلول شوینده و چربی زدا از تاسیسات آب و فاضلاب و صنایع مشابه، همزمان با جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو 1400 که روز دوشنبه 29 آذر ماه سال جاری با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گشایش یافت، برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار گرفت.

اصفهان -عاطفه باقری

 

کدخبر: 755493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟