عکاسان خبری خاطرات خود را از تشییع پیکر سردار سلیمانی در قم بیان کردند

به گزارش رکنا از قم، در این نشست تعدادی از عکاسان خبری استان قم؛ خاطره‌های خود را از رویدادهای مهم خبری که همزمان با شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۹۸ در قم اتفاق افتاد، بیان کردند.

از جمله این رویدادها؛ می‌توان به راهپیمایی خودجوش مردم قم پس از فریضه نماز عبادی ـ سیاسی جمعه در محکومیت جنایت آمریکا در روز شهادت شهید سلیمانی، آیین‌های بزرگداشتی که برای این شهید و همرزمانش برگزار شد، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید شهروز مظفری‌نیا از همرزمان شهید سلیمانی در قم و مهم‌ترین رویداد آن روزها در شهر قم، یعنی «تشییع باشکوه و کم‌نظیر پیکر پاک شهید سلیمانی و همرزمانش در قم» اشاره کرد.

برخی از عکاسان خبری استان قم از رسانه های گوناگون خبری که در این نشست حضور داشتند، عکس‌های خود را از آن روزها به نمایش گذاشتند و در این رابطه مطالبی را بیان کردند.

حضور کم‌نظیر قشرهای گوناگون جامعه در سنین مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، حضور خانوادگی مردم، پلاکاردهایی از دست‌نوشته‌ها و دل‌نوشته‌های مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی و همرزمانش از جمله ویژگی‌هایی بود که عکاسان خبری از آن رویداد کم‌نظیر بیان و نیز تعدادی از عکاسان خاطرات خود را که از زمان حیات شهید سلیمانی داشتند، بازگو کردند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم نیز در حاشیه این نشست صمیمی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این نشست با هدف تجدید عهد و بیعت اصحاب رسانه به ویژه عکاسان خبری استان قم، با آرمان های شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

مهدی تاجیک با تقدیر از تلاش‌های عکاسان خبری که در رویدادهای گوناگون حضور دارند و لحظات را با دوربین خود ثبت و آن را برای مخاطبان بازگو می کنند، افزود: این جلسه «شب خاطره» را برگزار کردیم تا عکاسان خبری در آستانه سالگرد شهید سلیمانی، خاطراتی که از ایام شهادت سردار سلیمانی در سال ۱۳۹۸ داشتند (با توجه به اینکه شهر مقدس قم یکی از شهرهایی بود که پیکر این شهید و همرزمانش در آن تشییع شد) را، بیان کنند؛ تا تجدید خاطره‌ای از آن روز بشود و نیز جایگاه برجسته اهالی رسانه از جمله عکاسان خبری را یادآور شویم.

دبیر کمیته عکاسان خبری انجمن عکاسان استان قم نیز به خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری جلسه «شب خاطره» عکاسان خبری قم، مرور خاطرات تشییع کم‌نظیر شهید سلیمانی و همرزمانش بود که با حضور حداکثری عکاسان خبری قم برگزار شد.

امیر حسامی‌نژاد با اشاره به بیان خاطره‌هایی که عکاسان خبری از این رویداد مهم بیان کردند، اظهار داشت: تشییع میلیونی پیکر مطهر شهید سلیمانی و همرزمانش در چندین شهر از جمله قم برگزار شد. 

وی با بیان اینکه ثبت این رویداد مهم و کم‌نظیر توسط عکاسان در تاریخ تصویری کشورمان باقی خواهد ماند، افزود: ما عکاسان بسیار افتخار می‌کنیم که توانستیم سهم کوچکی در ثبت و ماندگاری این این رویداد مهم داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه عکاسان خبری قم جزو بهترین عکاسان این رشته در ایران هستند، خاطرنشان کرد: عکاسان خبری قم در رویدادهای مهم خبری کشور، حضوری فعال دارند و بهترین عکس ها را در این زمینه منتشر می کنند.    

این نشست با حضور بیش از ۲۰ تن از عکاسان خبری استان قم و با همکاری انجمن عکاسان استان قم برگزار شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد (پایتخت عراق)، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان هدف اقدام تروریستی قرار گرفتند و به شهادت رسیدند؛ این حمله تروریستی با نظارت و دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری وقت آمریکا انجام شد.

نظری / قم

 

کدخبر: 755364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟