شیعه شدن 20 میلیون نفر در نیجریه ثمره خون شهداست

به گزارش رکنا از قم، همزمان با سی‌و‌پنجمین سالروز شهادت شهید محمدرضا شفیعی، تعدادی از همرزمان این شهید، خانواده‌های معظم شهدا و ارادتمندان به ساحت شهیدان، عصر امروز میهمان مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی نماینده سابق رهبر انقلاب در آمریکای لاتین در این مراسم، اسلام، رهبری و مردم را سه رمز پیروزی در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و گفت: ما باید شهیدان را الگوی خود قرار دهیم و همانگونه که آن‌ها در اطاعت از امام کوتاهی نکردند، ما نیز در پیروی کردن از مقام معظم رهبری، اهتمام داشته باشیم.

 

وی با اشاره به بیان امام راحل (ره) که فرمود شهدا ادامه دهنده راه اولیاءالله هستند، گفت: کسانی که به درجه والای شهادت رسیدند، در حقیقت جانِ شیرین خود را در راه خدا بذل نموده‌اند.

 

رایزن فرهنگی سابق ایران در آرژانتین با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، امروز شیعیان در سراسر جهان حضوری فعال و موثر دارند، گفت: یکی از ثمرات خون شهدا، شیعه شدن حدود ۲۰ میلیون نفر در نیجریه توسط شیخ زکزاکی است.

 

رئیس موسسه اندیشه شرق، مقاومتِ امروز یمنی‌ها در مقابل حکومت خبیث آل سعود را نمونه‌ای از الگوپذیری جبهه مقاومت از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به مجاهدت‌های شهدا و مدافعان حرم، خصوصا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر شهدا نبودند، معلوم نبود چه بر سر حرم‌های مطهر در نجف و کربلا و حرم عسکریین می‌آمد.

 

وی منشاء مقاومت کشورهایی چون عراق و یمن را انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز ایران اسلامی، سردمدار دفاع از مستضعفان عالم است و به راحتی می‌توان صدای رسای این انقلاب را در لبنان، فلسطین، مصر و کشورهای دیگر شنید.

 

نماینده سابق رهبر انقلاب در آمریکای لاتین، انقلاب اسلامی ایران را سبب بیداری جهانی ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی ما نبود، صدایی از اربعینِ ۲۰ میلیونی به گوش نمی‌رسید.

 

ربانی با تاکید بر ویژگی‌های برجسته شهید محمدرضا شفیعی، اطاعت از رهبری، توسل به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، اشک بر اهل بیت (ع) ، دائم الوضو بودن و نماز شب را از جمله اصول اخلاقی دانست که این شهید عزیز به آن پایبند بود.

 

وی ضمن تاکید بر این نکته که امروز پیام شهیدان به ما، اهتمام به نماز، امر به معروف و نهی از منکر و اقامه دین در جامعه است، گفت: با وجود این همه شهید در جامعه، آیا برای ما ننگ نیست که این همه شاهد مفاسد اقتصادی، بی حجابی و غیره باشیم؟

 

ربانی به زمینه‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری امسال اشاره کرد و افزود: بحمدالله امروز، دولت ما، دولتی حزب اللهی است و لازم است تا همه با ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای سازنده، دولت را یاری رسانیم.

 

وی در پایان، کار شهدا را نمونه بارزی از رفتار سیدالشهدا (ع) دانست و ابراز داشت: اگر شهدا کاری حسینی کردند، ما باید کاری زینبی کنیم و به شیوه امام سجاد (ع) در تبیین و تبلیغ معارف اهل‌بیت(ع) کوتاهی نکنیم.

 

خاطرنشان می شود شهید محمدرضا شفیعی متولد ۱۳۴۶ در شهر مقدس قم بود که در ۱۴ سالگی عازم جبهه شد. این شهید ۵ سال در دفاع مقدس حضور فعال داشت و در ۱۹ سالگی در عملیات کربلای ۴ با بدنی مجروح، به اسارت دشمن درآمد و چند روز بعد بر اثر شدت جراحات، در اردوگاه بعثیان متجاوز و در اوج غربت و تنهایی به شهادت رسید.

 

رژیم بعثی تلاش زیادی برای از بین بردن پیکر این شهید کرد که موفق نشد و پیکر پاک وی پس از ۱۶ سال و در نتیجه تفحص کشف و در سال ۱۳۸۱ در حالی که هنوز تقریبا سالم بود، به کشور بازگشت. مزار شهید شفیعی هم اکنون زیارتگاه مردم است.

نظری / قم

کدخبر: 754989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟