حوزه‌های قم و نجف هم‌افزایی علمی داشته باشند

به گزارش رکنا از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام محمد حسن زمانی در نشست مدیران حوزه علمیه قم که با حضور سه تَن از استادان حوزه نجف در سالن جلسه‌های مرکز مدیریت حوزه برگزار شد اظهار داشت: حوزه علمیه نجف حوزه‌ای وسیع با قدمتی ستودنی است.

وی همچنین افزود: انتظار بر همکاری حوزه‌های علمیه نجف و قم در جهت نشر معارف اهل بیت (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: تبادل طلبه‌ها، تبادل استادان، تبادل کتاب و پژوهش‌ها از کارهایی است که باید از سوی این ۲ مرکز علمی بزرگ جهان اسلام انجام گیرد.

زمانی ،تبادل اسالیب فقه و اجتهاد بین حوزه‌های نجف و قم را لازم دانست و گفت: حوزه‌های علمیه عراق و ایران همچون سامرا، مدائن و مشهد دارای روش‌های مختلف علمی هستند که هرکدام مخصوص همان مراکز است، باید حوزه‌های علمیه قم و نجف بتوانند این روش‌ها و سبک‌های اجتهادی را به طلبه‌های همدیگر معرفی کنند.

مسئول دفتر حوزه تصریح کرد: باید متخصصان رشته‌های علمی تخصصی حوزه‌های علمیه قم و نجف با همدیگر در ارتباط بوده و به هم افزایی علمی بپردازند.

وی با اشاره به لزوم برقراری ارتباط بیش از پیش بین علمای قم و نجف افزود: این ارتباطات می‌تواند بر پیشرفت این ۲ حوزه بزرگ بیانجامد.

زمانی بیان داشت: رسالت حوزه‌های علمیه قم و نجف رساندن معارف اهل بیت به سراسر جهان است.

وی گفت: در قم بالغ بر ۱۴۰ مجله علمی پژوهشی حوزوی در حال فعالیت است، انتظار می رود در حوزه نجف نیز مجله‌های علمی ایجاد شوند و یا ارتقا یابند.

نظری / قم

 

کدخبر: 754614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟