سرمایه های که درسایه بی تدبیری از بین می رود/ سال ها رهایی شهرک صنعتی آوج

به گزارش رکنا قزوین،شهرستان آوج یکی از گسترده‌ترین شهرهای استان قزوین است و به رغم پتانسیل‌های که در شهرستان وجود دارد یکی از محروم‌ترین شهرهای کشور و جزو ۳۱  شهر محروم کشور است و رتبه پایین محرومیت در کشور را دارد.

شهرستان آوج با جمعیتی بالغ بر 43798نفر درسال1395 این شهرستان با مساحت ۲۷۷۶ کیلومترمربع در طول جغرافیایی ۰۶ و ۴۹ تا ۴۵َ و ۴۹ درجه شرقی و عرض جغرافیایی ۲۵َ و ۳۵ تا ۴۷َ و ۳۵ درجه شمالی قرار دارد

شهرستان محروم استان آوج  همچون دیگر نقاط استان از تقسیم بندی صنایع کشوری جامانده است وامروز جوانان توانمند و جویای کار این شهرستان با قصه تلخ بیکاری، فقر و شاید اعتیاد روزگار می گذرانند.

راه اندازی شهرک صنعتی در صورت برنامه ریزی مناسب برای جذب سرمایه گذار می تواند حرکتی برای اشتغال جوانان و شکوفایی بخشی ازتوانمندی های هر منطقه باشد.

شهرک صنعتی آوج سال هاست که به حال خود رها شده است ومورد بی مهری نمایندگان ومسولین استانی قرارگرفته

این شهرک صنعتی  حدود 6شرکت  نیمه فعال داشته است، اما امروز با ورود به این شهرک مشاهده می شود ساختمان های که برای راه اندازی کارخانه ها وصنایع احداث شده است به جای تولید به مخروبه تبدیل شده اند.

متاسفانه مسائل زیر ساختی اولیه چون نبود چاه آب،  آب لوله کشی  وبرق،نبود نگهبان و.... هرکدام عاملی برا تعطیلی شهرک صنعتی آوج است.

باقری مدیر شرکت وازیان کو رب  یکی از کار آفرینان شهرک صنعتی شهرستان آوج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رکنا در قزوین ، اظهار داشت: شهرک صنعتی شهرستان آوج  با مشکلات متعدد بویژه در حوزه زیرساخت ها مواجه است.

وی با بیان اینکه امروز مشکل قطعی برق یکی از معضلات فرا روی سرمایه گذاران این شهرک است، افزود: تقاضا داریم از مسئولان استانی و شهرستانی و حتی کشوری برای احیای زیرساخت های این شهرک صنعتی کمک کنند.

باقری با بیان اینکه این شهرک بیش از چندین سال است که آب ندارد، افزود: به رغم پی گیری های به عمل آمده این مشکل هنوز پا برجاست و سختی های زیادی سر راه  کارکنان و تولید کنندگان قرار داده است.درحالی که برای راه اندازی شرکت 40هزارمترمکعب مجوز آب صادر شده اما متاسفانه کل مجموعه آب مصرفی در شهرک صنعتی آوج 1500متر مکعب است

مدیر کارخانه وازیان کو اظهار کرد: برای تامین آب مورد نیاز در این  واحد تولیدی از تانکر آب استفاده می شود که سختی های زیادی برای ما ایجاد می شود.

باقری همچنین با اشاره به نبود نگهبان در این شهرک، افزود: توجه جدی در راستای استخدام نگهبان برای تقویت نظم و امنیت این شهرک ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین امنیت در این شهرک که می تواند مهم ترین بستر در جذب سرمایه گذار و تقویت تولید و اشتغال باشد، لازم است با حصار کشی صحیح و تعیین وروردی، استخدام نگهبان و نصب دوربین ها اقدام شود.

وی  با بیان اینکه این کارخانه  تولیدی تاکنون برای 10نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است، بیان کرد: در سال جاری و با انتقال واحد تولیدی به شهرک صنعتی سه نفر به ظرفیت اشتغال مستقیم این کار تولیدی اضافه شده است و به حمدالله هم اکنون  تعداد10نفر به صورت مستقیم در این کارخانه تولیدی مشغول به کار هستند.

در ادمه مدیرکارخانه نگین گسترفولاد آوج با اشاره به اینکه امروز شهرستان آوج از مشکل بیکاری جوانان رنج می برد، افزود: این درحالی است که بهره برداری صحیح از ظرفیت های بومی می تواند مهم ترین گام در رفع مشکل بیکاری و رونق تولید باشد.

وی بیان کرد: شهرک صنعتی یکی از نیازهای زیرساختی برای توسعه صنعت در هر منطقه است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب ابتدا مشکلات شهرک صنعتی شهرک آوج رفع و واحد های تعطیل شده احیاء شود و سپس در راستای راه اندازی شهرک صنعتی دیگر در استان وشهرستان  اقدام شود و با بهره برداری از آن شاهد ساخت واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی مورد نیاز در شهرستان واستان باشیم.

 وی گفت:20روز است به خاطرنبود کاتوت برق تعطیل است باید شرکت برق  بدهد متاسفانه هنوز با توجه به پیگیری های صورت گرفته تحویل داده نشده

 

 

کدخبر: 754100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟