توصیه های پلیس راه لرستان به رانندگان هنگام سفر درشرایط نامساعد جوی

به گزارش رکنا از لرستان، سرهنگ "مصطفی دالوند"، بیان داشت: پیش بینی آب و هوا را در نظر بگیرید و یا با پلیس تماس گرفته در صورت امکان مسیرتان را تغییر دهید. اگر راهی نداشت سعی کنید از مسیری حرکت کنید که به خوبی آنرا می شناسید.به محدودیت های سرعت و علائم هشدار دهنده توجه کنید.از نور چراغ های جلو با تغییر جهت دادن آنها به سمت پایین استفاده کنید زیرا چراغ های نور بالا توسط مه بازتاب می شود و تنها یک نور خیره کننده و آزار دهنده خواهد داشت.

وی افزود: زمانیکه قابلیت دید شما کمتر از 100 متر است، از چراغ های مه شکن قوی نیز استفاده کنید. وقتی خودروی شما چراغ مه شکن ندارد می توانید با استفاده از گریس  مقدار کمی از آن را به سطح تلق چراغ بمالید.این عمل باعث خواهد شد که نور در فاصله کمتری بتابد و بر میزان روشنایی مسیر حرکتی بیافزاید. مه فریبنده است، هرگز آنرا دست کم نگیرید. زمانی که نور کافی نیست تشخیص اینکه دیگران در حال حرکت با سرعت کم هستند و یا اینکه ایستاده اند بسیار مشکل است شما نمی توانید تقاطع های روبه رو را ببینید پس بهتر است که در مه سبقت نگیرید، خصوصا در راه هایی که دو طرفه هستند. بهترین حالت این است که در باند سمت راست و در فاصله های مناسب از وسیله نقلیه جلویی حرکت کنید.

 این مقام انتظامی بیان داشت: در حالت طبیعی بهتر است از ترمزها استفاده کنید به گونه ای که چراغ های ترمز یک علامت سودمند برای راننده پشت سرتان باشد.دنبال کردن خطوط میانی جاده به اندازه دنبال کردن نور چراغ عقب وسیله نقلیه دیگران در جاده می تواند خطر آفرین باشد. گردش به راست یا چپ بسیار مخاطره آمیز است پس برای اینکار حداکثر احتیاط لازم است، شیشه ها را پایین بکشید و به صدای رفت و آمد گوش کنید شما صدای وسایط نقلیه ای که از روبه رو به شما نزدیک می شوند را قبل از اینکه آنها را ببینید خواهید شنید.

وی گفت: در بیرون از شهر بهتر است همیشه پنجره ها را باز نگهدارید و به علائم کنار جاده توجه کنید.رانندگی درمه بسیار خسته کننده است. تمرکز داشتن در فواصل طولانی مه آلود بسیار مشکل است. در این زمان طولانی به چشم ها فشار می آید و تحمل آن بسیار سخت می شود در اولین فرصت جایی مناسب را برای استراحت پیدا نمایید.سرهنگ دالوند گفت: رانندگان باید توجه داشته باشند که درهر شرایطی باید رعایت فاصله طولی را با خودروهای جلوئی بر اساس تجارب مکتسبه و یا روش هایی که در کتاب آئین نامه گفته شده برای جلوگیری از تصادف اتخاذ نمایند و با سرعت مجاز و مطمئن حرکت نمایند.

رئیس پلیس راه لرستان خاطر نشان کرد: سعی کنید حین رانندگی راحت باشید.بر روی صندلی قوز نکنید. هنگام توقف خودرو حتما در خارج از سطح سواره رو پارک کنید اما اگر ناچار شدید در سطح راه پارک کنید حتما چراغ های فلاشر را روشن کنید. هرگز در مسیر جریان رفت و آمد پارک نکنید .چراغ ها، شیشه ها، پنجره ها و آیینه ها را تمیز کنید تا اینکه بتوانید ببینید و دیده شوید.سرعتتان را پایین نگهدارید به خاطر داشته باشید که فاصله ترمز و توقف شما در مه 2 تا 3 برابر بیشتر است.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 753881 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟