نیاز یک هزار میلیارد تومانی برای مدیریت آبهای سطحی

به گزارش رکنا از لرستان، مجید دریکوند در دیدار با معاون عمرانی استانداری لرستان، افزود: این در حالی است که کل بودجه شهرداری ۳۵۰ میلیارد تومان است و شهرداری توان پرداخت این هزینه را ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه اداره کل میراث فرهنگی موانعی برای فعالیت های شهرداری ایجاد کرده است و از اجرای خیابان موازی حافظ و پارک هفت هکتاری در محوطه پادگان صفر هفت ممانعت می کند. و سهم شهرداری از تقسیم پادگان ۰۷ نا عادلانه است.

وی ادامه داد: سهم شهرداری از اعتبارات سفر رئیس جمهور بسیار پایین است و این در حالی است که حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در شهر داریم.

دریکوند به طلب میلیاردی شهرداری از دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت: شهرداری ۵۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلب دارد و این در حالی است که تنها ۴۷ میلیارد تومان از این مبلغ، مربوط به یک دستگاه است.

نایب رئیس شورای شهر خرم آباد افزود: طرح جامع ترافیک شهر خرم آباد مراحل انتهایی است و شهرداری به تنهایی این کار انجام داده و هیچکس در تدوین این طرح به شهرداری کمک نکرده است. تدوین سند چشم انداز توسعه شهر خرم آباد می‌تواند کار جدیدی باشد و موضوعاتی از قبیل طرح جامع نور و رنگ خرم آباد در این قالب امکان تهیه دارند و می‌طلبد که اعتباری از سوی معاونت عمرانی برای آن تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در بحث لایروبی رودخانه خرم آباد با این که وظیفه قانونی آب منطقه ای بود، با ورود و تأکید شما و تعامل شهرداری، لایروبی خرم رود به خوبی و به موقع انجام شد.

دریکوند عنوان کرد: متاسفانه پنج کوچه در محله کهن ماسور به دلیل ضعف و کم کاری آبفا برای ایجاد زیرساخت فاضلاب کماکان خاکی و دارای شرایط بسیار نامناسب هستند، هر چقدر که ما برای حل و فصل این مشکل داد زدیم، صدای مان به جایی نرسید و این موضوع یکی از صدها مشکل ناشی از تعامل ضعیف ادارات با مدیریت شهر خرم آباد است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد تاکید کرد: هر مشکلی در سطح شهر به وجود بیاید، بدیهی است که نوک پیکان انتقادها به سمت شهرداری باشد اما بهتر است که مدیریت ارشد استان نسبت به رفع موانع اقدام و تسهیلگری کند.

دریکوند تصریح کرد: مجموعه بام خرم آباد به بدترین شکل ممکن اداره می شود، بام خرم آباد یکی از جاذبه های گردشگری شهر خرم آباد است، اگر میخواهیم خرم آباد رونق گیرد به توسعه گردشگری توجه ویژه شود.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 753785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟