ضرورت تقویت ناوگان حمل و نقل جاده ای استان

به گزارش خبرنگار رکنا ، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان و مدیران و فعالان حوزه حمل و نقل که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری انجام شد، از تلاش ها و اقدامات فعالان این حوزه در ارائه خدمات به مردم قدردانی کرد و گفت : یکی از مهمترین پیشران های پیشرفت استان ترانزیت و تجارت مرزی است و با توجه به مزیت ها و پتانسیل های استان در این زمینه و هم مرز بودن با سه کشور، می توان از این موقعیت در شتاب بخشیدن به روند توسعه و پیشرفت استان بهره برد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه ترانزیت و استفاده از این ظرفیت برای توسعه صادرات محصولات تولیدی و افزایش درآمدهای استانی بر باز تعریف جدید در حوزه ترانزیت منطقه ای تاکید کرد و افزود : شناسایی مسیر های جدید ترانزیت و افزایش تعاملات منطقه ای و تقویت ناوگان حمل و نقل استان می تواند بستر های تحقق اهداف صادراتی کشور در استان را فراهم کند.

معتمدیان با اشاره به توافق جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در سطح معاملات تجاری اظهار داشت: آذربایجان غربی به عنوان تنها استان هم مرز با ترکیه می تواند در رسیدن به این هدف، نقش موثر و تاثیر گذاری ایفا کند. 

وی روان سازی و رفع موانع در روند صادرات و ساماندهی فعالیت های مرزی در مرزهای استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مرز محل توقف نیست بلکه محل عبور است و با تغییر نگاه به روان سازی فعالیت های مرزی و ایجاد مدیریت واحد در مرز و ساماندهی شرایط فعلی می توان به این مهم دست یافت.

معتمدیان با تاکید بر تقویت ناوگان حمل و نقل استان افزود : از ویژگی های مهم استان حمل و نقل بین الملی است و در این مسیر از تمامی ظرفیت های قانونی برای نوسازی و تقویت سیستم حمل و نقل باید استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص تامین مایحتاج و کالاهای اساسی و حمل و نقل کالاهای مورد نیاز استان از بنادر جنوبی اظهار داشت : علاوه بر تامین کالاهای اساسی مردم از بنادر جنوب به دنبال مسیر های جدید و نزدیک از جمله ظرفیت بنادر شمال کشور هستیم.

وی با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل جاده ای افزود : با توجه به محدود بودن منابع مالی کشور، حمایت های لازم از سرمایه گذاران بخش خصوص در بخش حمل و نقل استان جزو برنامه ریزی های مهم خواهد بود.

 ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان نیز در این دیدار ضمن معرفی سیمای کلی از حمل و نقل جاده ای استان و ارائه آمار و اطلاعات در این خصوص گفت : استان دارای ۱۴۹ شرکت حمل و نقل داخلی و ۳۴ شرکت حمل و نقل بین المللی و بالغ بر ۱۳۰ شرکت مسافری داخلی بوده و ۳۱ هزار راننده بخش حمل و نقل باری و ۴ هزار راننده بخش حمل و نقل مسافری استان دارای کارت هوشمند هستند.

 وی گفت : ۵۶۰ دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر متوسط نزدیک ۱۲ سال ، ۸۸۰ دستگاه مینی بوس با عمر متوسط بالغ بر ۲۸ سال و ۸۰۰ دستگاه سواری با عمر متوسط افزون بر ۱۲ سال در استان فعالیت می‌کنند و مجموعا نزدیک به ۸۰ هزار نفر تحت تکفل ناوگان باری و مسافری در استان وجود دارد.

شکری اظهار داشت : یکی از اقدامات مهم خانواده حمل و نقل کالا در استان جهاد در حمل کالاهای اساسی و مورد نیاز از بنادر جنوب با انجام ۱۲ هزار سفر و اعزام ۲۸۰۰ دستگاه کامیون و حمل ۲۷۴ هزار تن کالا بود.

 لازم به ذکر است در این دیدار مدیران و نمایندگان صنوف و رانندگان استان در یک فضای صمیمی به ذکر مسائل و مشکلات مربوط به حوزه حمل و نقل کالا و مسافر استان پرداختند. 

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 753765 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟