اجرای پروژه پارک آبخیز النگ‌دره به عنوان اولین پایلوت در استان گلستان + فیلم
حجم ویدیو: 11.47M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33

پارک آبخیز النگدره یکی از 7 منطقه نمونه گردشگری کشور است که در شهرستان گرگان استان گلستان واقع است. پارک آبخیز النگدره 185هکتار دارد و یکی از جنگل‌های معروف شمال کشور محسوب می‌شود. در پارک آبخیز النگدره، امکانات تفریحی و رفاهی متعددی وجود دارد. اجرای پروژه پارک آبخیز النگ‌دره یکی از مهم ترین پروژه هاست. اهداف اجرای پروژه پارک آبخیز النگ‌دره را در ادامه بخوانید.

به گزارش رکنا، در راستای بند ۳ تبصره ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۰ و مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ۱۳۹۸ همچنین برنامه اقدام ۱۴۰۰ سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور اجرای پروژه پارک آبخیز النگ‌دره با اهداف مدیریت سیلاب و رسوب حوزه آبخیز، احیای اکوسیستم آبزیان بومی و ارتقای تنوع زیستی و تقویت فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در قالب چهار زیر پروژه در دستور کار اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان است.

لازم به ذکر است پیش بینی می شود تکمیل عملیات اجرایی این پروژه با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در مدت 3 سال به طول بینجامد.

در پایان خاطرنشان می شود یکی از مهم ترین نوآوری‌های این پروژه توجه به رویکرد اجرای پروژه های همگام با طبیعت و دوباره وحشی کردن حوزه آبخیز برای اولین بار در استان گلستان است.

کدخبر: 753474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟