افزایش تعاملات بانکهای استان با فعالیت۳۱ بانک و موسسه مالی واعتباری در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز،عادل غلامی  در جلسه بررسی عملکردی ۸ ماهه بانکهای دولتی و نیمه دولتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بانکهای استان در دوسال گذشته با وجود بحران کرونا و مشکلات اقتصادی کارنامه درخشانی داشته اند،گفت:در دوسال اخیر بانکها فعالیت خود را با وجود تراکم کاری ادامه و وظایف محوله را انجام داده اند که متاسفانه یک سوم کارکنان بانکی به کرونا مبتلا شدند و ۲۳فوتی کرونایی داشته ایم.

وی ادامه داد:۱۱ هزار و۷۵۶ نفر در ۳۱ بانک دولتی و غیر دولتی و موسسات اعتباری و بانکهای قرض الحسنه مشغول به کار هستند.

رئیس بانک ملی استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی رتبه هفتم مصارف در سیستم بانکی کشور را دارد گفت:در زمینه منابع هم رتبه ششم را داریم.

وی خاطر نشان کرد: اگر خواهان افزایش قدرت تسهیلات دهی بانکهای استان هستیم باید شرکتهای بزرگ،حسابهای اصلی خود را در بانکهای استان متمر‌کز کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان با اشاره به جایگاه بانکهای دولتی و خصوصی در پرداخت تسهیلات تصریح کرد:۹۰ درصد تسهیلات توسط بانکهای دولتی و ۱۰ درصد توسط بانکهای خصوصی پرداخت میشود.

وی عنوان کرد:نسبت مصارف به منابع ۱۲ بانک دولتی درآذربایجان شرقی با کسر سپرده قانونی بانک مرکزی ۸۹ درصد است.

غلامی با اشاره به حمایت بانکهای استان از صنعتگران و واحدهای تولیدی بیان کرد:اعتبار اسنادی صادره در ۸ ماهه سال جاری حدود دوبرابر سال گذشته بوده است.

رئیس بانک ملی استان در خصوص حمایت بانکی  ازکسب  و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان خاطر نشان کرد:به ۱۳ هزار و ۹۹۵ پرونده تسهیلات به مبلغ۴۰۱۰میلیارد ریال پرداخت شده و درصد پرداختی به کل ۶۹ درصد بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان از افزایش پرداخت تسهیلات ازدواج در استان خبر داد و گفت: درهشت ماهه امسال درصد پرداختی به کل معرفی شدگان ۸۹ درصد بوده که به نسبت سال گذشته تعداد متقاضیان در صف تقریبا نصف شده است.

وی عنوان کرد:عملکرد شبکه بانکی استان در خصوص تسهیلات تکلیفی از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه نشان میدهد که نزدیک به ۷۰ درصد پرداختی داشته ایم.

وی با بیان اینکه شبکه بانکی استان خواستار حمایت مسئولان ارشد استان است،بیان کرد: ۹۶ درصد مصوبات بانکی ستاد تسهیل اجرا شده  و همکاران بانکی نهایت همکاری را داشته اند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات اعطای تسهیلات در استان عنوان کرد: باوجود مشکلاتی مانند عدم تکمیل پرونده و یا عدم مراجعه در مهلت مقرر و علی رغم هجمه هایی که به سیستم بانکی صورت میگیرد تلاش کرده ایم تابیشترین همراهی را با تولید داشته باشیم.

غلامی همچنین با تقدیر از عملکرد معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت:  حمایت های مسئولان ارشد اقتصادی استان از بانکها نقطه قوت و قوت دلی برای توسعه فعالیت بانکها در استان است.

 

کدخبر: 753382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟