بنیاد برکت پنج هزار فرصت شغلی در آذربایجان‌شرقی ایجاد کرد

به گزارش رکنا، ربانی گفت: با تزریق ۷۰ میلیارد تومان برای بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم در قالب طرح های اجتماع محور بنیاد برکت ستاد اجرایی امام(ره) در این استان اشتغالزایی شده است.

مصباح ربانی روز دوشنبه در جلسه اشتغال که در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد گفت: احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی نیز در استان هدف گذاری شده است که عملیات اجرایی چهار هزار واحد شروع شده است و در حال احداث می باشد.

وی از احداث ۶۸ مدرسه با ۳۳۴ کلاس درس در شهرهای استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تاکنون از اول شروع کرونا بیش از۱۷۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۵۵ میلیارد تومان بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در استان توزیع‌ شده است.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام، اجرای طرح های اشتغالزایی، کمک به محرومیت زدایی، مدرسه سازی ، کمک به احداث و بازسازی مساجد روستایی ، حوزه سلامت ، کمک به کسب و کارهای حلال و ایجاد درآمد پایدار در مناطق روستایی را از جمله برنامه های این ستاد در سال جاری عنوان کرد.

امین امینیان فرماندار هشترود هم به نرخ بالای بیکاری هشترود در کشور اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری هشترود ۲۴.۳۲ درصد است که باید در زمینه اشتغال در این شهرستان قدم های اساسی برداشته شود.

وی گفت: نبود زمینه اشتغال در این شهرستان باعث مهاجرت شده به طوری که بالاترین نرخ مهاجرت استان متعلق به شهرستان هشترود می باشد و حدود ۴ هزار نفر نیروی کار مهاجرت کرده اند.

امینیان با اشاره به اینکه ۳۴ مدرسه شهرستان کانکسی و ۱۴ مدرسه هنوزسنگی و ۷۴ مدرسه مخروبه می باشد، خواستار مساعدت ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه مدرسه سازی در این شهرستان شد.

وی از احداث مرکز درمانی در شهر نظرکهریزی خبرداد و گفت: احداث این مرکز باعث می شود بیماران این منطقه برای مداوا به بیمارستان هشترود و شهرهای اطراف نروند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟