مدیریت گیلان مطابق با میثاق نامه دولت سیزدهم

به گزارش رکنا از رشت، دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر امروز (شنبه) در مراسم تکریم فرماندار پیشین رشت و معارفه سرپرست فرمانداری این شهرستان در سالن اجتماعات بانک ملی استان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار داشت: طبق شعارهای دولت مردمی سیزدهم و آیت الله دکتر رئیسی، تمام توان خود را بر این امر متمرکز کرده ایم تا بر اساس شعارهای راهبردی مطرح شده، عملکرد مناسب و رضایت بخشی در مسیر خدمت رسانی به مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عده ای جلوتر از زمان در حال حرکت هستند، ادامه داد: با توکل به خداوند متعال و تکیه بر آراء و حمایت مردم، امور را هوشمندانه و با جدیت پیگیری می‌کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به آسیب وارده به اعتماد مردم افزود: کشور را در شرایط سختی تحویل گرفته ایم و به جای اینکه تنها ، گذشته را نقد کنیم؛ باید روبه جلو گام برداریم و آینده را بسازیم.

دکتر عباسی با تصریح اینکه باید با تمام وجود و با جان و دل خدمت نماییم، خاطرنشان کرد: اندوخته و تجارب خود را تقدیم استان کرده و در این خصوص از تمام افکار و اندیشه‌ها استقبال می‌کنم اما سهم‌خواهی را قبول نمی کنم.

دور زدن استانداری را نمی‌پذیرم 

وی با بیان اینکه دور زدن استانداری‌ را نمی‌پذیرم و با انتقاد از رفتار افرادی که برای تعرفه خود، به دنبال جمع کردن امضاء هستند؛ گفت: از مشورت‌ با گروه های مختلف نخبگان استقبال می کنم اما طبق ساختار کشور، انتخاب فرمانداران بر عهده بنده است و رویکردم در پیشرفت و تعالی استان، در کنار هم قرار گرفتن است.

مسئولان، فاصله خود با مردم را کم کنند

دکتر عباسی ادامه داد: مسئولان باید فاصله خود را با مردم کم کنند و درب اتاق های خود را به روی مردم بگشایند چراکه معتقدم راه حل بسیاری از مشکلات مردم، فقط بودجه و اعتبارات نیست بلکه فاصله ایجاد شده بین مدیران و جامعه است.

رنگ آبی کرونایی در سطح استان گیلان

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واکسیناسیون ۹۴ درصدی دُز اول و ۸۷ درصدی دُز دوم واکسن کرونا بیان داشت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری آحاد مردم، توانستیم رنگ کرونایی تمامی شهرستان‌ها به جز رودبار را به آبی تغییر دهیم.

ساخت 11 هزار مسکن

وی یادآور شد: تاکنون ساخت ۱۱ هزار مسکن آغاز شده و تا پایان امسال نیز آنچه وظیفه ماست تلاش می کنیم به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به مشکلات اشتغال در گیلان افزود: بایستی از تمام ظرفیت‌ها همچون اقتصاد دریامحور و گردشگری بهره گرفته و ضمن حفظ اشتغال موجود برای توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش‌های جدید بتوانیم از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

حذف دلالان در حوزه کشاورزی

دکتر عباسی همچنین با تأکید بر شتاب در تکمیل خطوط آهن رشت – کاسپین - انزلی و نیز تا آستارا بیان داشت: در بخش کشاورزی هم باید دلالی‌ها را حذف کنیم تا کشاورز، به حق خود برسد چراکه در بخش محصولات متنوع کشاورزی، ظرفیت های زیادی داریم.

ساماندهی پسماند سراوان و رودخانه‌های زرجوب و‌گوهررود رشت، نباید مورد غفلت قرار گیرد

وی شهرستان رشت و مدیریت آن را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: باید فرمانداری رشت با شهرداری، در کنار هم مشکلات را حل کرده و ساماندهی چالش هایی همچون پسماند سراوان و رودخانه‌های زرجوب و‌گوهررود را پیگیری کنند تا بتوان برای گردشگری گیلان و رشت، درآمدزایی کرد این در حالیست که پیشتر، از این موارد غفلت شده بود.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 752830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟