افتتاح نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه در همدان

به گزارش رکنا در همدان،  اظهار کرد: با توجه به اینکه رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای و به تبع آن اداره کل فنی و حرفه‌ای استان آموزش مهارتی است، به صورت ویژه آموزش‌های ما آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال است.
وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت‌محور کم‌ سرمایه‌بر با هدف معرفی حرفه‌ها و مشاغلی که منجر به ایجاد شغل با سرمایه کم شده است و همچنین معرفی آموزش‌هایی که باعث شده خانم‌ها و آقایان به اشتغال خانگی دست یابند، در مرکز آموزش هتل‌داری فنی و حرفه‌ای مریانج برگزار شده است.
مختاران با بیان اینکه در این نمایشگاه 60 حرفه در 22 غرفه مختلف معرفی شده است، عنوان کرد: افرادی که در نمایشگاه شرکت کرده‌اند شامل مربیان مراکز دولتی، کارآفرینان مستقر در مراکز دولتی که اشتغال‌زایی انجام دادند و بخش خصوصی، آموزشگاه‌های آزاد و نهادها و سازمان‌هایی که به نحوی با ما در حوزه مهارت‌آموزی همکار هستند مانند جهاد دانشگاهی، بهزیستی و امور زندان‌ها هستند.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه تا 25 آذرماه 1400 برپا است، گفت: سعی ما بر این است که این نمایشگاه به صورت مکرر برگزار شود و با توجه به اینکه استقبال از نمایشگاه خیلی خوب بود، قصد داریم که این نمایشگاه‌ها باز هم برگزار شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه در این نمایشگاه، حرفه‌های جدیدی نیز معرفی شده است، اظهار کرد: سالانه حدود 40 هزار نفر در استان تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند که از پادگان، زندان، عشایر و روستا گرفته تا دانشگاه‌ها، اتحادیه‌ها، صنایع و... آموزش داده می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با تأکید بر اینکه همه باید در کنار هم برای حل مشکلات اقتصادی تلاش کنیم، تصریح کرد: اسلام به اقتصاد نگاه ویژه دارد و تأکید بر این بوده که جامعه اسلامی باید تولیدکننده باشد و دولت از تولید حمایت کند.
آیت‌ا... حبیب‌ا... شعبانی با اشاره به اینکه باید بسترهایی برای تولید فراهم شود، عنوان کرد: دولت باید توازن اجتماعی را فراهم کند و بخشی هم به تکافل عمومی مردم مربوط می‌شود یعنی اینکه خود مردم برای تولید و سرمایه‌گذاری اقدام کنند و نکته دیگر مهارت‌آموزی است که یک جوان مستقل باید با مهارت‌آموزی، کارآفرینی و تولید کند، اما متأسفانه گاهی موانعی برای کارآفرینی ایجاد می‌کنیم که کار را سخت می‌کند به طور مثال فقط برای ایجاد یک شغل، 3 هزار صفحه قانون داریم.

06bc955f-4a2a-4ba2-b023-f7319494627a
ظاهر پورمجاهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز با تأکید بر تشویق افراد برای بازدید از این نمایشگاه و بیان این مطلب که نقش آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه و کار نقش کلیدی است، گفت: آنها که در حوزه فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند در کار موفق‌تر هستند؛ چراکه به صورت کاربردی به کار نگاه می‌کنند.
وی بر افزایش هم‌افزایی برای تولید نیز تأکید و عنوان کرد: 500 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصد برای استان در نظر گرفته شده است که سهم ادارات برای اشتغال‌زایی در آن مشخص است.

2c85dbfd-1e5a-4cc6-a1dc-333037a32f49
پورمجاهد عنوان کرد: 42 میلیارد تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه در روستاها تا سقف 100 میلیون تومان برای اشتغال‌زایی در نظر گرفته شده است.

کدخبر: 752596 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟