مرحله مقدماتی مسابقات قرآن ویژه کارکنان، همسران و فرزندان شرکت گاز استان کردستان برگزار شد

به گزارش رکنا از کردستان؛احمد فعله گری در مراسم افتتاحیه  سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و نهج البلاغه مقدماتى کارکنان و بیست و سومین مسابقات قرآن و نهج البلاغه بهار در بهار فرزندان شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت : هر چند ماهیت و اهداف شرکت گاز استان کردستان بیشتر جنبه عملیاتی و ارائه خدمات در مسیر ارتقاء رفاه و توسعه عدالت اجتماعی است و با گازرسانی به 32 شهر و 1430 روستا و جذب 575 هزار مشترک حرکت سریع و شتابان در مسیرجاده  توسعه و رشد استان کردستان پیموده شده است .

فعله گری در مورد اقدامات فرهنگی انجام گرفته در شرکت گاز استان کردستان چنین توضیح داد : در کشوری زندگی می کنیم که به برکت خون شهداء و رشادت های رزمندگان غیور اسلام تاکنون از تسلط عوامل استبکار جهانی و استعمارگران  دور مانده و در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ، میراث گرانبهاء و حفظ دستآوردهای آن همه مسئولیم .

وی افزود : برای گسترش ایدئولوزی دینی و اسلامی این شرکت  برنامه ریزی فرهنگی مناسبی را طراحی  و اجراء نموده است  و این اقدامات ارزنده  در کنار تأمین گازکه وظیفه اصلی شرکت های گاز استانی است صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اعلام اینکه این شرکت 2 بار میزبان مسابقات مرحله سراسری کارکنان ، همسران و فرزندان بوده است  گفت: در ابتدای راه‌اندازی دارالقرآن  تعدادی کمی از همکاران و خانواده آنان عضو دارالقرآن  بودند اما امروز تعداد اعضای این محفل نور  به  ده ها  نفر افزایش  یافته است  که با شرکت در مسابقات مختلف قرآنی در سطح کشور جز مقام‌های برتر قرار گرفته اند.

فعله گری  تصریح کرد: در حال حاضر کلاس های آموزش تلاوت  قرآن و احکام  در تمامی ادارات تابعه شرکت فعالیت داشته و نماز جماعت هر روز برگزار می گردد. 

وی اضافه کرد : در کنار توسعه شبکه های گازرسانی در سطح شهرها و روستاها و حرکت استراتژیک افزایش و ارتقای سطح  رضایت مندی ذینفعان با دقت دربرنامه ریزی های انجام گرفته از مسائل فرهنگی و قرآنی غفلت نکرده‌ایم زیرا امروز جامعه قرآنی پویاتر شده است و نیاز است خانواده‌ها در این فضای کنونی جامعه تلاش کنند فرزندان خود را بیشتر با تلاوت قرآن کریم و احادیث آشنا کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن کریم بر روح و روان یک فرد تاثیر می‌گذارد و باعث می گردد ، عرصه‌های مهم زندگی را با موفقیت سپری نماید.

در ادامه این مراسم داوران توضیحات لازم در زمینه برگزاری مسابقه را به  شرکت‌کننده گان ارائه دادند .

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه بیش از 50 نفر از شرکت کنندگان در رشته های حفظ عمومی ، تخصصی قرآن کریم ، قرائت تحقیق و ترتیل ، مفاهیم قرآن کریم و مفاهیم نهج البلاغه به رقابت پرداختند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 751835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟