حمایت با حداکثر توان  از تولیدات ساخت داخل

به گزارش رکنا از رشت،اسدالله عباسی استاندار گیلان با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و هم افزایی بین  واحد‌های صنعتی استان و استان های دیگر می باشد، اضافه کرد: توسعه تولیدات دانش بنیان جزء سیاست های دولت سیزدهم است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از واحد‌های صنعتی استان نیاز به توسعه دارند گفت: استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت و تامین نیازمندی های فناورانه واحدهای تولیدی در این نمایشگاه ها، منجر به خودکفایی و عدم وابستگی به خارج خواهد شد .

استاندار گیلان ادامه داد: همه مدیران استان در جهت حمایت از تولیدات داخلی بسیج شوند تا شاهد درخشش بیشتری در بخش تولید باشیم و نیازهای استان و کشور تامین شود.

فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صمت گیلان نیز در نمایشگاه  فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید استان بیان داشت: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت های مختلف ساخت داخل فراهم کرده است.

فرهاد دلق پوش با بیان اینکه دانش، توان ملی و استعداد صنعتگران ما بالاست، خاطرنشان کرد: ۷۸ واحد تولیدی برتر برای حضور در بخش های مختلف نمایشگاه اعلام آمادگی کردند و هم اکنون حضور دارند  و تعدادی از واحدهای حوزه صنایع دفاعی نیز جهت کمک فناورانه به صنایع مختلف در این نمایشگاه مشارکت دارند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان ابراز داشت: از ابتدای امسال با حمایت از تولیدات دانش بنیان و صادرات محور بالغ بر ۳۸ میلیون دلار صرفه جویی ارز

 داشتیم و قطعات مورد نیاز در داخل کشور تولید و تامین شد و پیش بینی می شود رقم مذکور تا پایان سال به ۵۰ میلیون دلار برسد.

گفتنی است : نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید استان گیلان از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۶ آذرماه سالجاری در محل نمایشگاه های بین المللی استان دایر است و علاقه مندان می توانند از ساعت ده صبح تا شش عصر از نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 751738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟