چاپ مقاله دانش آموخته دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد در مجله نیچر

به گزارش رکنا از شهرکرد، مقاله یک کار گروهی دکتر حیدر حیدری خوئی با عنوان: 

Human blastoids model blastocyst development and implantation” " در مجله نیچر (Nature) با IF50چاپ شد.

ایجاد مدل برای جنین‌های انسان که معمولاً دسترسی به آن ها محدود و دشوار است، راه‌ را برای بهبود روش‌های لقاح آزمایشگاهی (IVF) و تولید داروهای ضدبارداری باز می‌کند. دکتر حیدر حیدری و تیم همکار وی با استفاده از بلاستوئیدها، که مدل‌های جنین انسان در مراحل اولیه هستند، مولکول‌هایی را کشف کردند که می‌توانند کاندیدای داروهای ضدبارداری یا بهبود دهنده میزان موفقیت لقاح آزمایشگاهی باشند. 

مدل‌هایی بلاستوئیدهای انسانی برای جنین انسان درموسسه تحقیقات بیوتکنولوژی مولکولی اتریش (IMBA)، راه را برای بهبود میزان موفقیت لقاح آزمایشگاهی (IVF) و روش های پیشگیری از بارداری غیرهورمونی هموار می‌کند. این پژوهش پیشرفته که در آزمایشگاه Rivron انجام شد در 2 دسامبر 2021در مجله Nature چاپ شده است.

دکتر حیدر حیدری خوئی متولد استان چهارمحال و بختیاری و دانش آموخته دکتری حرفه ای دامپزشکی دانشگاه شهرکرد است که درانیستیتو تحقیقاتی علوم اتریش(IMBA-INSTITUTE of Molecular Biotechnology) در حال گذراندن دوره پسا دکتری خود می باشد.

این افتخار را به جامعه دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری، به ویژه به اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد تبریک عرض می نمائیم.

مصیبی دهکردی، شهرکرد 

کدخبر: 751630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟