شبکه توزیع هوشمند کالا در کردستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش رکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان ظهر امروز در جلسه قرارگاه امنیت غذایی کردستان که به صورت مجازی و با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: کردستان، استانی است با درآمد وابسته به کشاورزی و جایگاه ویژه‌ای دارد که قرارگاه امنیت غذایی می‌تواند کمک شایانی به این عرصه کند.

وی یادآور شد: در بحث اجرای کشت قراردادی در ۲ بخش مجزای مجری دولتی و مجری بخش خصوصی تاکنون سازمان تعاون روستائی با ۶۱ بهره‌بردار توافق کرده و در بحث تولید گندم با هدف‌گذاری ۴۵ هزار هکتار (۳۷ هزار دیم و ۸ هزار هکتار گندم آبی) به نتیجه خواهد رسید، در بخش غیردولتی نیز با ۸ کارخانه آردسازی نسبت به خرید ۲۷ هزار تن قرارداد منعقد کرده است.

زارعی‌کوشا به تسهیلات ۲ هزار میلیاردی در بحث بانکی اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود با توجه به شرایط استان که کشت زودتر از سایر استان‌ها صورت می‌گیرد، برخورداری بیشتری از تسهیلات کود سرک و بهاره برای استان صورت گیرد.

استاندار کردستان به خرید بالغ بر یک هزار و ۵۰ تن میوه شب عید جهت تنظیم بازار روزهای پایانی سال جاری و آغاز سال نو اشاره کرد و اظهار کرد: قرارداد خرید توسط مجموعه قرارگاه پیگیری شده و همکاران تعاون روستائی کماکان در تلاش هستند شبکه توزیع هوشمند کالا تا قبل از سال نو راه‌اندازی شود.

زارعی‌کوشا به صادرات و واردات میوه‌های گرمسیری اشاره کرد و افزود: در یک مقطع زمانی مجوزهای لازمه اعطا شد و صادرات و واردات میوه های گرمسیری از طریق اقلیم کردستان عراق کمک خوبی برای اقتصاد استان بود که امیدواریم مجوز صادرات و واردات مجدد به استان اعطا شود.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

 

کدخبر: 750965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟