بانک صاحب دارد فروش بانک رفاه کارگران نه شرعی است ونه قانونی!

به گزارش رکنا، علی صحرانورد گفت: سخنم را از دیالوگهای شیرین هنرمند طناز کشورم اقا جواد رضویان در سریال در حاشیه شروع می کنم که وام گرفتم شاید بتوانم برخی را ملتفت کنم این دستگاه بظاهر عریض و طویل تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران بعنوان یک نهاد عمومی اما غیر دولتی صاحبان خاصی دارد که همانا کارگران ، بازنشستگان وبیمه شدگانند!

 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه عده ای به عمد یا سهو بانک رفاه را بیت المال وهمگانی تصور کرده وهمواره سعی در بذل وبخشش آن داشته ودارند

صحرانورد ادامه داد:متاسفانه امروز اهتمام جدی دولت سیزدهم برای فروش بانک رفاه کارگران و شرکتهای وابسته به شستا یعنی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است که این روزها نقل مجالس ومحافل شده است .

نماینده کارگران آذربایجانغربی یادآور شد:اگر از حق نگذریم یکی از قوانین کار درست وبنوعی کم ایراد وفراگیر قوانین مربوط به اداره ی سازمان تامین اجتماعی در ایران است 

تصریح کرد:از انجا که این صندوق از ابتدا بعنوان صندوقی بین النسلی لحاظ شده مقررات جامع وکاملی برایش تدوین شده که نشان از اینده نگری کم نقص آن داشته است. 

این مقام مسئول کارگری تاکید کرد: قطعا هدف از تشکیل شرکتهایی تحت عناوین سر مایه گذاری در نظر گرفتن وضع صاحبان صندوق در ادوار مختلف بوده واگر در دوره ای میزان سرمایه ورودی به این دستگاه از خروجی ان بیشتر بوده بنا بر این شده تا این سرمایه ها به احسن تبدیل گشته تا در صورت وقایعی مثل انچه امروز با ان روبرو هستیم( کسری ۶ هزار میلیاردی در ماه ) این اندوخته ها بکار صاحبان اصلی وبه مددشان بیایید.

صحرانورد در بخش دیگری از سخنان خود گفت :در شرایط فعلی که کشور با بحران بیماری کرونا وتحریم های ظالمانه ودر پی ان با کسادی کسب وکار روبروست مگر میتوان سزاوارتر از بیمه شدگان ومستمری بگیران وبازنشستگان یافت تا این ذخایر به مددشان بیاید.  

وی خاطر نشان ساخت :امروز که بیش از هشتادوپنج درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حد اقل دریافتی را دارند وامکان اضافه شدن حد اقل دستمزد در حد معقول ومنطقی نا ممکن شده چرا نباید از سرمایه های انباشته ی این صندوق برایشان کمکی اختصاص نیابد.

 وی با عنوان این مطلب که این روزها موضوع فروش سهام بانک رفاه کارگران بعنوان موضوعی جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است ادامه داد: این موضوع در حالی است که دولتها در سالهای گذشته هیچ کمکی به این مجموعه نکردندو ارقام سرسام آوری بدهکارندبازهم دیدگاهشان بر این صندوق به مثابه گوشت قربانی ونذری است که باید بین تمام احاد جامعه تقسیم شود!

وی اظهار داشت:امروز مستحق تر از کارگران وباز نشستگان و مستمری بگیر برای دریافت سرمایه سازمان وجود ندارد وبذل وبخشش آن دست درازی بی چون چرا به حق الناس است اگرچه این روزها دم سرد مدافعان حقوق کارگری در آهن گرم اراده دولتمردان تاثیری ندارد وبه هر زبان ممکن بر این حقیقت که سازمان تامین اجتماعی بیت المال نیست اصرار شده اما ظاهرا اراده ای برای پذیرش واقعیت وجود ندارد تصریح کرد: به نظرم مهمترین دلیل امر تصدی دولت بر اداره صندوق است واما تبیین این واقعیت امروز وظیفه تمام دلسوزان جا معه کارگری است.

این نماینده کارگری با ابراز نگرانی از آینده صندوق تامین اجتماعی تاکید کرد:باید بر موضع بحق قشرکارگری مبنی بر اداره این دستگاه بصورت سه جانبه گرایی واقعی نه سوری ، یعنی کارگر ؛کارفرما ودولت اهتمام ورزند وگرنه با وضع موجود در آینده ای نه چندان دور خانوار پر عایله تامین اجتماعی با مشکلات جدی مواجه شده واسیبهای اجتماعی غیر قابل مهار کشور را به مخاطره خواهد انداخت بطوریکه ورشکستگی صندوق تامین اجتماعی در سفر اخیر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به آذربایجانغربی به ایشان گوشزد شدیم .

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 750767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟