بهره مندی ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۶ درصد روستایی از گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ سردار اسماعیلی گفت: در سال‌های اخیر با گسترش شبکه‌های گازرسانی در استان ۱۰۰ درصد خانوار شهری و بیش از ۹۶ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده اند که در همین راستا تعداد کل مشترکین گاز طبیعی از بدو تاسیس تا بحال به ۵۲۱ هزار و ۳۹۹ مشترک رسید.

وی با بیان اینکه از این تعداد بیش از ۳۸۱ هزار مشترک شهری و بیش از ۱۳۹ هزار مشترک روستا‌یی است، افزود: در سالجاری به ۵۵ روستای استان خدمات گازرسانی ارائه می شود که با احتساب آن، کل روستا‌های بهره‌مند از بدو تاسیس تا بحال به یک هزار و ۴۲۷ روستا رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان در خصوص شبکه توزیع و گازرسانی و همچنین انشعابات گاز طبیعی گفت: شرکت گاز استان اردبیل توانسته تاکنون نسبت به طراحی و اجرای بیش از ۱۰ هزار کیلومتر شبکه، نصب ۲۵۱ هزار مورد انشعاب و گازرسانی قریب به یک هزار و ۶۰۰ صنعت جزء و عمده اقدام کند.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل به اجرای برنامه‌های مدون در راستای گازرسانی به مناطق مختلف استان و رفع مشکلات مشترکین با اجرای این برنامه‌ها اشاره و تصریح کرد: در راستای خدمت رسانی به روستائیان در سطح استان بویژه مناطق کم برخوردار گازرسانی به ۷۷ روستای استان در دست اجراء می‌باشد که با بهره مندی این روستا‌ها از نعمت گاز طبیعی میزان ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستا‌ها به بیش از ۹۸ درصد خواهد رسید.

 

کدخبر: 750431 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟