ضرورت ذخیره سازی سوخت دوم برای واحد‌های تولیدی و صنعتی

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه ذخیره سازی سوخت دوم و جایگزین برای واحد‌های تولیدی و صنعتی استان ضروری است افزود: با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف گاز طبیعی برای جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی فعال در استان ذخیره سازی سوخت دوم و جایگزین ضروری است.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با شرکت نفت منطقه‌ای در این رابطه صورت گرفته است، از صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی استان خواست، هر چه زودتر نسبت به تامین سوخت دوم و جایگزین اقدام کنند تا در صورت ضرورت از آن‌ها استفاده کرده و دچار مشکل نشوند.

صادقی با اشاره به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها بیان کرد: در این شرایط خاص باید با پیش بینی و برنامه ریزی لازم مانع از غیر فعال شدن واحد‌های تولیدی و صنعتی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: واحد‌های تولیدی و صنعتی که در خط تولید نیاز به استفاده از سوخت جایگزین ندارند، می‌توانند حداقل برای تامین گرمایش سالن‌های خط تولید اقدام به ذخیره‌سازی سوخت دوم کنند.

وی ادامه داد: با این اقدام علاوه بر جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی، ضرر و زیان ناشی از این امر نیز به حداقل رسیده و به شکل پایدار شاهد فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی خواهیم بود.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است و بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی این استان فعال است.

 

کدخبر: 747381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟