اصفهان و تهران صدرنشین لیگ آلوده ترین هوای کشور

به گزارش رکنا از سمنان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفر به سمنان، اصفهان را دارای آلوده ترین هوا در کشور معرفی کرد و گفت:  پس از اصفهان، تهران نیز از نظر شرایط آلودگی هوا وضعیت خوبی ندارد .

علی سلاجقه افزود : علت بیش از ۸۰ درصد منابع آلایندگی هوا در کشور وسایل نقلیه است که فرسودگی و نوع سوختی که مصرف می‌کنند سبب شده وضعیت آلایندگی مطلوب نباشد.

وی افزود: خوشبختانه در بحث سوخت نیروگاه‌ها وضع مناسب‌تری داریم وبا توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار گرفته‌ایم؛ اما با کمک وزارت نیرو در شرایط مطلوب‌تری هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه قانون هوای پاک تکلیف دستگاه‌ها را مشخص کرده و این سازمان ، دستگاهی ناظر برای پایش فعالیت سایر دستگاه هاست گفت : اصلاح مسائل حمل و نقل عمومی در دستور کار شهرداری‌ها قرار دارد که تامین سوخت یورو پنج به جای یورو چهار  و برقی کردن وسایل حمل و نقل از جمله این طرح هاست .

سلاجقه گفت: طرح برقی کردن اتوبوس ها و موتورسیکلت ها در تهران در حال انجام است امیدواریم سال آینده شرایط هوا بهتر شود.

معاون رئیس جمهور سمنان را بدلیل داشتن هم زمان اقلیم گرم بیابانی و سرد کوهستانی به عنوان استانی خاص در ابعاد زیست‌محیطی دانست و افزود: برخورداری توأمان این استان از مناطق بکر کویری و مناطق جنگلی و به خصوص جنگل‌های هیرکانی سبب شده که نگاه ویژه ای به این استان داشته باشیم.

وی تنوع بالای گونه‌های گیاهی و جانوری را از دلایل اهمیت محیط زیستی استان سمنان برشمرد و گفت: این استان علاوه بر معادن فلزی و غیرفلزی در بحث منابع طبیعی نیز استانی استراتژیک و ارزشمند است و همین می طلبد که نگاه ویژه ای به استان شود.

14000918000181_Test_NewPhotoFree

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست صبح امروز در سفر به استان سمنان ضمن حضور بر سر مزار شهید جعفری، از شهدای محیط‌بان استان در آستان مقدس امامزاده علی اشرف (ع) سمنان با خانواده آن شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

14000918000342_Test_PhotoN

دیدار با استاندار سمنان و محیط‌بانان و بازدید از مناطق حفاظت‌شده از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه سلاجقه به سمنان است.

در این سفر، سرهنگ محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست و نورمحمدی، معاون امور استان‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاون رئیس جمهور را همراهی کنند.

حسن رستم زاده- سمنان

کدخبر: 749721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟