به گزارش رکنا از لرستان، رستم قاسمی وزیر راه شهرسازی که همراه رئیس جمهور به استان لرستان سفر کرده است ،گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ مسکن از طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای خرم آباد، پلدختر و بروجرد، کلنگ زنی شد.

وی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از مشکلات در این استان، زمین است و به دلیل توپوگرافی مرکز استان و خیلی از شهرها محدودیت‌های زمین دولتی داریم، در همین راستا زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی که درون شهرها است ممکن است کاربری مسکونی نباشد که مسکونی می‌شوند و زمین‌هایی که در جوارشهرها هستند ممکن است جزء حریم شهر نباشند، به شهرها الحاق می‌دهیم و حل مسئله زمین در اولویت کار ما است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: زمین‌های دولتی متعلق به هر دستگاه، باید به این طرح اختصاص داده شود که از این زمین‌ها نیز استفاده شود، به طوری که زمین‌های واگذار شده به شرکت‌ها و دستگاه‌ها، در قانون باید ظرف ۱ سال ساخته شود و اگر نشد باید برگردند.

قاسمی گفت: زمین‌های واگذار شده و نساخته باید در اختیار مردم باشد چرا که در مرکز استان محدودیت‌هایی داریم و زمین‌هایی هستند که در اختیار این طرح قرار گیرد و توسعه خرم آباد با این میزان زمین مشکل را حل نمی‌کند و تصمیم گرفتیم روی شهر جدیدی برنامه ریزی کنیم.

گلاره پروازی/ لرستان

کدخبر: 749532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟