از مسأله‌شناسی تا معرفت‌شناسی

به گزارش رکنا از رشت،سید‌جلیل میرعظیمی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان

با اعلام این خبر افزود: «از مسأله‌شناسی تا معرفت‌شناسی» شعار سیزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان است.

سرپرست کانون گیلان درهمین‌حال، به گستره‌‌ اجرای فعالیت‌های هفته پژوهش اشاره و ضمن تاکید بر برگزاری هم‌زمان فعالیت‌های حضوری و مجازی اظهار‌کرد: بهره‌گیری از تمامی فرصت‌ها در مرکز استان و مراکز فرهنگی هنری و درعین‌حال، همراه‌سازی دستگاه‌های فعال این حوزه، در دستورکارقراردارد.

وی در این میان با خاطر‌نشان‌کردن اهداف کانون در برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها و تاکید بر ضرورت نهادینه‌سازی  فرهنگ مطالعه و جستجو‌گری در میان مخاطبان و تشویق و حمایت از پژوهش‌گران اظهار‌کرد: فعالیت‌های پژوهش‌محور، از اولویت‌های کانون پرورش فکری است و هفته پژوهش فرصتی برای مرور فعالیت‌های پیشین و ترسیم چشم‌انداز برنامه‌های مجموعه در این حوزه محسوب‌می‌شود.

سید‌جلیل میرعظیمی ادامه صحبت‌های خود را به تبیین مهم‌ترین فعالیت‌های هفته پژوهش کانون گیلان اختصاص‌داد و برگزاری نشست‌های آموزشی با حضور پژوهش‌گران و صاحب‌نظران این عرصه و همراه‌سازی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را از جمله این برنامه‌ها اعلام‌کرد.

تجلیل از مربیان و اعضای پژوهش‌گر، برگزاری کارگاه‌های تخصصی در فضای مجازی و شرکت کارکنان این مجموعه در دوره‌های آموزش مجازی، از دیگر فعالیت‌هایی است که در سخنان میرعظیمی به آن اشاره‌شد.

او برگزاری ویژه‌برنامه‌های مشترک با دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد، بازدید مربیان و اعضا از مراکز علمی‌تحقیقی  و اجرای فعالیت‌های پژوهشی مربیان در کارگاه‌های عمومی برخط را خاطر‌نشان‌کرد و افزود: این ویژه‌برنامه‌ها از 25 تا 30 آذر سال 1400 برگزار‌می‌شود.

این مسئول فرهنگی درپایان اشاره‌ای به روند فعالیت‌های پژوهشی کانون گیلان داشت و توضیح‌داد: طی سال 1400 افزون بر فعالیت‌های پژوهش‌محور در مراکز فرهنگی هنری، بیش از 30 اثر پژوهشی مربیان و اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه «اقدام‌پژوهی»، «پایان‌نامه»، «تحلیل محتوا»، «مقاله و جستار» به دبیرخانه استانی رسید و پس از داوری، 7 اثر مربیان  و 9 اثر پژوهشی اعضا برای رقابت با آثار پژوهشی پژوهش‌گران کانون‌ کشور به تهران ارسال شد.

رشت/مرجان گودرزی

 

کدخبر: 749384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟