رسانه ها ارکان و ابزار مهم توسعه در راستای انتخاب مدیران  شایسته

به گزارش رکنا از ایلام در نشست هم اندیشی اعضای خانه مطبوعات استان ایلام که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناس مسئول حوزه ی مطبوعات که درسالن جلسات مجتمع فرهنگی ارشاد برگزار گردید در خصوص مسائل مختلف حوزه خبر و چالش های پیش روی اصحاب رسانه به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

عمران خود آموز در این نشست هم اندیشی اظهار داشت: رسانه ها به عنوان ارکان و ابزار مهم توسعه در راستای انتخاب مدیران  شایسته و اصلح کمک نمایند.

وی گفت:رسانه یک کارکرد اجتماعی جهت رساندن پیام مردم به حاکمیت و رساندن پیام مسئولان به مردم دارد که در این راستا نقدهای سازنده و پیشنهادات رسانه‌ها می‌تواند به مدیران و مسوولان کمک کند تا در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ادامه به نقش رسانه‌ها در بیان کاستی‌ها و محرومیت‌های استان اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که محرومیت‌زدایی و توجه به استان‌های کمتر برخوردار در دستور کار دولت قرار دارد، ضروری است رسانه‌ها نقش خود را در این زمینه به‌خوبی ایفا کرده و به بیان محرومیت‌ها و کاستی‌های استان بپردازند و مطالبه‌گری در این حوزه به‌درستی انجام شود.

وی با اشاره به گردش نخبگان گفت:طبیعی است در هر دولتی با توجه به تفکر و نگرش های مختلف مدیران تغییر یابند و افراد مدیر، قاعده بازی را رعایت کنند چرا که دوره مفید هر فرد مسئولی چهار سال است مگر آنکه بر اساس شایستگی و تخصص افراد ابقا شوند. 

تلاش جهت رفع مشکلات و دغدغه های اهالی رسانه

رئیس خانه مطبوعات استان نیز در ادامه گفت:خبرنگاران نقش بسیار مهمی در روند توسعه و پیشرفت دارند و در عین حال شرایط کاری آنها بسیار سخت است و همانند صنوف دیگر با مشکلاتی و کاستی های مواجه هستند.

سجاد صیدی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست اظهار داشت: از ظرفیت خانه ی مطبوعات جهت رفع مشکلاتی که برای این قشر وجود دارد استفاده می شود.

مدیرخانه مطبوعات با اشاره به بخشی از عملکرد مجموعه خانه مطبوعات، ابراز امیدواری نمود که با همفکری و همبستگی اصحاب رسانه برنامه ریزی و اقدامات شایسته ای در حوزه رسانه و خبر انجام پذیرد.

صیدی در ادامه همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی، ورزشی و... برای اعضای خانه مطبوعات اشاره کرد و افزود: امید است بتوانیم خدمات مطلوبی به اعضای خانه مطبوعات استان ارائه نماییم.

در این نشست  صمیمی در خصوص مسائل و مشکلات رسانه بحث و تبادل نظر شد. همچنین اعضای حاضر در جلسه پیشنهادات خود را در جهت بهبود عملکرد خانه مطبوعات استان بیان کردند.

 پیگیری موضوع مسکن ، تشکیل کارگروه حقوقی رسانه ، رفع مشکلات بیمه پایه و تکمیلی اهالی رسانه ، ساماندهی خبرنگاران ، ارتباط موثر و مداوم اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات با اصحاب رسانه،از اهم مطالبی بود که از سوی حاضرین در این نشست مطرح شد.

ایلام، کوثر موسوی 

 

کدخبر: 749194 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟