اعتماد بیجابازهم قربانی گرفت /کلاهبرداری سایبری میلیونی با شگرد سرمایه گذاری

به گزارش رکنا،  سرهنگ  علیرضا حسینعلی زاده درتشریح این خبرگفت :در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی در قالب سرمایه گذاری اینترنتی ، پیگیری موضوع در دستورکار تیمی از ماموران   پلیس فتا نیشابور قرار گرفت.

وی افزود :با برسی اظهارات شاکی مشخص شد، وی از طریق یک سایت واسطه گر با مدیر  یک شرکت سرمایه گذار اینترنتی آشنا   که پس از اعتماد،  مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال  جهت سرمایه گذاری ودریافت سود حاصله را  به حساب وی واریز  و متهم پس از دریافت مبلغ جوابگوی  تماس های شاکی  نمی‌باشد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد :کارشناسان  پلیس فتا پس از انجام تحقیقات فنی و با اشراف اطلاعاتی متهم را  شناسایی و پس از هماهنگی های  قضایی وقانونی  وی را دریک اقدام ضربتی دستگیر کردند .

سرهنگ حسینعلی زاده تصریح کرد:متهم درمواجهه با ادله ومستدات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و با تلاش کارشناسان پلیس فتا مبلغ فوق  به حساب شاکی انتقال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خطاب به شهروندان توصیه کرد: ورود تکنولوژی و فناوری های نوین ارتباطی هرچند موجب رفاه افراد جامعه است، اما ضعف آگاهی، طمع و اعتماد بی جا می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را در همه زمینه ها به دنبال داشته باشد

 

کدخبر: 749156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟