جان نماز حقیقت نماز است

به گزارش رکنا قزوین، همایش نماز نیروهای مسلح استان با عنوان منزلت نماز  با حضورحجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه کشور، آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین، یت الله اسلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری،  فرماندهان نظامی و انتظامی استان در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت الاسلام حاجی صادقی در این مراسم گفت: نماز خانه اخلاص است و رذایل را از بین می برد و بزرگترین وسیله معراج و ملاک اعمال دیگر است.

وی بیان کرد: نماز همچون ستون است که اگر بریزد همه چیز را از بین می برد و انسان اگر نمازش درست نباشد سایر اعمالش پذیرفته نمی شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: فرصت نماز خواندن برای همه ما محدود است لذا مراقب باشیم نماز ما زنده باشد کارایی داشته باشد.

وی یادآورشد: یکی از رنج های روحانیون کاروان های حج این است که اینقدر که حجاج درگیر مناسک هستند به اسرار اعمال نماز توجه نمی کنند لذا توصیه می شود دنبال پوسته عبادات نباشیم بلکه به عمق آن توجه کنیم.

حاجی صادقی اظهارداشت: برای این که در نماز حضور قلب داشته باشیم بایستی ابتدا معرفت خود را در خصوص حقیقت نماز و معراج بودن و اسرار نماز بیشتر کنیم.

حاجی صادقی اضافه کرد: بهتر است از غفلت های نماز خودداری کنید و با عجله و بدون مقدمه وارد نماز نشوید و حتی در وضو با طمانینه و ذکر خدا وارد شوید و بدانید استغفار قبل از نماز و به خدا پناه بردن و خواندن ذکرهایی که توصیه شده است حتما توصیه می شود. 

وی اظهار داشت: از همان آغاز نماز بدانید خداوند شما را می بیند پس شما هم او را با چشم دل ببینید، در نیت ها صادق باشیم تفسیر نماز را بدانیم و ترجمه آن را بلد باشیم و بدانیم با نماز می توانیم خود را از گناهان دور کنیم.

حاجی صادقی بیان کرد: دعایی بزرگتر از سوره حمد نیست و تمام تولی و تبری دین در این سوره است لذا تاکید داریم در نیروهای مسلح برنامه های تفسیر نماز و اذان داشته باشید تا نماز جاذبه داشته باشد به نوافل نماز هم توجه کنید.

وی از سپاه استان به بهانه برگزاری همایش نماز نیروهای مسلح تشکر و قدردانی کرد.

 

 

 

کدخبر: 748917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟