افزایش فوتی‌های تصادفات در کردستان به 301 نفر

به گزارش رکنا از کردستان؛ بهتاش خانی‌آباد گفت:‌ از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در مجموع  ۷۰۸ نفر فوتی در ادارات پزشکی قانونی استان کردستان معاینه شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ مورد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان همچنین خاطرنشان کرد: در ۷ ماهه سال‌جاری یک نفر بر اثر گاز گرفتگی در استان کردستان جان خود را از دست داده‌ در حالیکه تعداد فوتی‌های این حادثه در سال گذشته ۹ نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: در ۷ ماهه امسال ۲۰ هزار و ۲۶۳ نفربه صورت سرپایی در ادارات پزشکی قانونی استان کردستان معاینه شده‌اند که نسبت به ۱۹ هزار و۴۶۴ نفر مدت مشابه سال قبل ۴،۱ درصد رشد داشته است.

خانی آباد در ادامه از معاینه بیش از ۴ هزار نفر از مصدومین حوادث رانندگی در ادارات پزشکی قانونی استان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۷ درصد افزایش یافته است.

 

مدیرکل پزشک قانونی استان کردستان گفت: در ۷ ماهه سال‌جاری ۳۰۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با آمار زمان مشابه در سال گذشته، ۷۰ مورد افزایش داشته است.

به گفته خانی‌آباد، ۲۳۰ نفر از تلفات جاده‌ای در استان مرد و ۷۱ نفر زن بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت از کل فوت‌شدگان ۲۳۰ نفر در مسیرهای برون شهری، ۳۹ نفر در مسیرهای درون شهری، ۳۱ نفر در مسیرهای روستایی و یک نفر نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان همچنین در پایان اعلام کرد: در ۷ ماهه امسال ۲۰ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در استان جان باختند که نسبت به ۲۶ نفر فوتی‌های مدت مشابه سال قبل ۶ مورد کاهش نشان می‌دهد.

وی گفت: همه فوت‌شدگان مصرف مواد مخدر در ۷ ماهه امسال مرد بودند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 748671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟