آغاز تزریق مرحله سوم واکسن کرونا در سمنان

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، همه افراد واجد شرایط که چهار ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونای آن‌ها گذشته باشد می توانند برای واکسیناسیون مرحله سوم مراجعه کنند.

در حال حاضر کسانی که واکسن‌های برکت و سینوفارم تزریق کرده باشند میتوانند دز سوم را تزریق کنند.

تا کنون بیش از ۹۰ درصد مردم استان سمنان دز اول و حدود ۷۰ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا برای شهروندان بالای ۶۰ سال در ۶ شهرستان استان در مراکز تجمیعی واکسیناسیون آغاز شد.

دکتر نوید دانایی در گفتگو با خبرنگاران افزود:  شرایط تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان سمنان برای افراد بالای ۶۰ سال که پیش از این واکسن های بهارات، سینوفارم و برکت را دریافت کرده بودند، فراهم شد و این شهروندان می توانند به مرکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

169181996

وی تاکید کرد: ۷۰ درصد از شهروندان ۶ شهرستان استان سمنان اکنون دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که نشاندهنده وضعیت خوب واکسیناسیون در استان سمنان است.

دانایی با اشاره به اینکه بر اساس آمار جمعیتی هنوز عده ای از شهروندان برای واکسیناسیون اولیه مراجعه نکرده اند، تاکید کرد: برای تکمیل چرخه ایمن سازی جامعه این افراد نیز باید هرچه زودتر برای واکسینه شدن علیه کرونا مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: باید توجه داشته باشیم واکسن زدن به معنای ایمنی کامل و کنارگذاشن شیوه نامه های بهداشتی و ماسک نزدن نیست بلکه رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک همچنان باید از سوی شهروندان مورد توجه باشد.

دانایی گفت: روند مثبت شدن آزمایش کرونا و بستری بیماران کووید۱۹ در استان سمنان همچنان ادامه داد و این مساله نشاندهنده فعال بودن زنجیره انتقال ویروس در جامعه است.

وی گفت: میزان بستری شدگان کرونا در استان سمنان اکنون کاهشی است و تداوم ابتلای شهروندان به کرونا نشان می دهد شیوه نامه های بهداشتی در جامعه به طور کامل رعایت نمی شود و سرایت در بین مردم وجود دارد.

برای واکسیناسیون مرحله سوم ، نیازی به ثبت نام در سامانه نیست، اما همراه داشتن کارت واکسیناسیون و کارت ملی یا شناسنامه الزامی است.

 

کدخبر: 739116 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟