مناسب سازی معابر برای معلولان در ساخت و سازها و معابر شهری مورد توجه قرار گیرد

به گزارش رکنا قزوین،دکتر دادخواه بیان کرد:مجموعه مدیریت شهری در کنار شماست و امیدواریم اتفاقات خوبی برای  دلجویی از شما رقم بخورد.

شهردار آبیک تصریح کرد:شهرداری در بحث مناسب سازی معابر باید اقداماتی را انجام دهد و این مهم در شهرما و دیگر شهرها همواره باید مورد توجه قرار گیرد و در خصوص صادر کردن پایان کار و یا پروانه های ساختمانی باید حق و حقوق این عزیزان را در مناسب سازی ساختمان ها و معابر شهری در نظر گرفته و به وظایفمان در این حوزه عمل کنیم.

 وی ادامه داد: معابر و ساختمان هایی که اجرایی خواهد شد تلاش خواهیم کرد با در نظر گرفتن این مهم مورد انجام قرار گیرد تا معلولان هم بتوانند در جامعه به آسودگی رفت و آمد کنند و از حقوق شهروندی یکسانی نسبت به دیگر شهروندان برخوردار شوند.

شهردار آبیک افزود:شهرداری آمادگی همکاری در برگزاری مسابقات ورزشی برای معلولان داشته و با گسترش بحث فرهنگی و ورزشی در شهرداری همراه شما برای ورزش این قشر خواهیم بود.

وی در آخر اظهار امیدواری کرد:امیدوارم با تعامل بیشتر بتوانیم به جامعه معلولان شهرمان کمک و یاری نماییم.

مهندس ساریجلو رئیس شورای شهر نیز در این دیدار ضمن تبریک روز جهانی معلولین گفت: همکارانم در مجموعه شورای شهر و مدیریت شهری در کنار شما تمام قد ایستاده اند و با فراهم نمودن زیرساخت های لازم در جهت آسایش این در کنار شما تلاش خواهیم کرد.

محمدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز بیان کرد: متاسفانه برای معلولین بستر مناسبی در شهر وجود ندارد و ما به عنوان مدیریت شهری در تلاش هستیم شرایط بهتری برای معلولین فراهم کنیم.

وی با بیان این که متاسفانه در شهرمان مسیر نابینایان و معلولیم نداریم تصریح کرد: این مشکل تنها مختص شهر آبیک نبوده و یک‌معضل کشوری محسوب می شود.

 محمدی افزود: ما باید بستر و زیرساخت ها را برای حضور پررنگ این قشر در جامعه مهیا کنیم و با ایجاد رمپ های استاندارد در ورودی پارک ها و فضای سبز و مکان های عمومی  به این عزیزان کمک کنیم.

این‌مسوول تاکید کرد:اعضای شورای شهر و شهردار  خدوم‌ شهرمان هم  در تلاش هستند بستر مناسبی برای این قشر فراهم نمایند. 

نازنین زهرا اجلی عضوبانوی شورای اسلامی شهرآبیک نیز در این جلسه گفت:بنده هم همچون دیگر دوستان در شورای شهر در خصوص ایجاد بستر مناسب برای معلولین تاکید دارم.

وی ادامه داد: انجام این مهم یکی از وظایف ما است که بتوانیم آن چه که در توانمان است برای این قشر مورد انجام قرار دهیم.

اجلی بیان کرد: از ریاست بهزیستی در زمینه همکاری‌هایی که با ما داشته اند تشکر می کنم.

قربانی عضو دیگر پارلمان شهری آبیک در بخشی دیگر از این دیدار اظهار کرد:به فعالان این عرصه که همیشه با ایجاد فضای بهتر و فداکاری برای معلولان پرستاری و کمک می‌کنند تشکر می کنم.

کازانی رییس بهزیستی نیز در این دیدار گفت:از نگرش مثبت شما به امور فرهنگی و اجتماعی تشکر می کنم.

وی ادامه داد: بحث مناسب سازی فضای شهری برای این عزیزان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مرکز رشد  دو سال است که افتتاح شده و شهر ما نیاز به مراکز نگهداری شبانه روزی برای معلولان داریم که در این خصوص از شورا و شهردار آبیک خواستار فراهم کردن شرایطی برای به وقوع پیوستن این مهم هستیم.

 

 

 

 

کدخبر: 747766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟