ناکامی حفاران غیرمجاز در رودسر

به گزارش رکناhttp://رکنا از رشت،  سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی ، اظهار داشت: هرگونه حفاری غیر مجازhttp://حفاری غیر مجاز و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز به قصد کشف اشیای عتیقه در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسرhttp://رودسر، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت افزود: پس از تحقیقات نامحسوس میدانی و اشراف اطلاعاتی صحت موضوع برای پلیس محرز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر از اعزام ماموران انتظامی پاسگاه شوئیل با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر و دستگیری 5 نفر از اعضای این باند خبر داد و گفت: با حضور به موقع پلیس، حفاران در ساعات اولیه شروع به کار حفاری دستگیر شدند.

این مقام انتظامی به کشف آلات و ادوات حفاری از مکان اعلامی اشاره کرد و اذعان داشت: متهمان 33، 41، 42، 54 و 56 ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ جوانمردی در پایان از شهروندان خواست در راستای حفظ آثار تاریخی و فرهنگی در صورت اطلاع یا مشاهده هرگونه موارد مشابه٬ مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس گزارش کنند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 747527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟