خبری در راه است 12 آذر است

به گزارش رکنا از کردستان؛ ایران در سال 1383 به کنواسیون حقوق افراد دارای معلولیت سازمان جهانی پیوست که حقوق معلولان را بدون نقص اجرا کنند و یک لایحه چند ماده ای توسط مجلس تصویب کند ولی آنچنان باید و شاید تاثیر گذار نبود و سال 1396 قانون معلولان تصویب شد. 

 12 آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت نام گذاری شده که در این روز سازمان بهزیستی مراسمی برگذار کرده و با چند تا وعده وعید، الکی و آمارهای کذاب و تبریکات، معلولان را سرکار گذاشته و مراسم به اتمام می رسد و تا یک سال دیگر و همان 12 آذر سال آینده معلولان به فراموشی سپرده میشوند.

( همان آش است و همان کاسه )

 لذا پیشاپیش 12 آذر را به جامعه معلولان گرامی داشته و به مسئولان و نمایندگان شهرستان، استانی و کشوری پیشنهاد میشود به جای دست گدایی دراز کردن پیش خیرین و مشارکت مردمی، بودجه مالی کافی، قانون معلولان و جامعه هدف را به تصویب برسانند؛ که معلولان جامعه ایران هم مثل سایر کشورهای پیشرفته در رفاه و آسایش باشند.

بجز مسئولان از معلولانی که فعالیت فیزیکی یا بلاگر مجازی یا مسئولیتی در قسمتهای مختلف دارند، و با مخاطب بیشتری در ارتباط هستند، گله داریم که پای کار نمی آیند و حق و حقوق و مشکلات معلولان را زیاد بیان نمی کنند تا از این طریق بتوانیم بیشتر از پیش ادارات، مردم و جامعه را نسبت به حق و قانون معلولان آگاهتر سازیم و به فرهنگ سازی به نحوه احسن در برخورد با معلولان بپردازیم.

معلولان در ایران بجز معلولیتشان، باید با کل ادارات و سازمانها و...دست و پنجه نرم کنند و برای مشکلاتشان اعم از شغل ، مسکن، بیمه، توانبخشی، تجهیزات پزشکی، مناسب سازی با درب بسته ادارات مواجه شوند و آنها را در انزوا ببینیم.

 پس به جای تبریکات، گرامیداشت و مراسمات بی هدف و پر هزینه، پیگیر اصلی تصویب 100% بودجه معلولان در سال 1400 شوند.

شهری خواهیم ساخت دوستدار معلولان

 

یادداشت /  جمال احمدی خبرنگار

 

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 746672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟