قانون حمایت از معلولان نیاز به اصلاح دارد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: قانون جامع حمایت از معلولان که تاکنون ۲ بار اصلاح شده و باز هم نیاز به اصلاحات جدی دارد و امیدواریم در این زمینه تلاش بیشتری از سوی مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر نهاد‌های مسئول انجام شود.

وی افزود: قانون‌گذاران گرچه در سال‌های گذشته تلاش بسیار در این زمینه داشته و دست‌کم سه بار به این حوزه ورود کرده‌اند، اما باید در نظر داشت که هیچ قانونی دائمی نیست و همیشه جای اصلاح و به‌نگری وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: شرایط زندگی امروز به سرعت تغییر می‌کند و همزمان با این تغییرات، نیاز‌های جدید برای گروه‌های توانخواه ایجاد می‌شود که نیاز به قانون‌های جدید و به روز داریم.

فیروزی بیان کرد: باور به "برابری افراد دارای معلولیت با سایر افراد در برخورداری از حقوق و امکانات زندگی اجتماعی" باید در عموم مردم و تک تک شهروندان تثبیت شود و مسئولان اجرایی نیز باید به "دسترس‌پذیری" به عنوان یک ضرورت و اولویت غیر قابل انکار و امر بسیار واجب برای زندگی افراد دارای معلولیت نگاه کنند.

وی افزود: نگاه مبتنی بر محدود کردن بیشتر معلولان که گاه در برخی سازمان‌های دولتی و حتی وزارتخا‌نه‌ها دیده می‌شود باید از میان برود و اگر فرصت‌های شغلی، زمینه‌های خانه‌دار شدن، امکانات ورزشی و مدارج تحصیلی در کشور وجود دارد باید به شهروندان معلول نیز بطور مساوی با سایر اقشار جامعه اختصاص یابد. 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: معلولان گروهی هستند که گرچه دارای ناتوانی‌های جسمی می‌باشند، اما از برخی توانمندی‌های بسیار و قدرت اثرگذاری فراوان برخوردارند.

کدخبر: 722751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟