در مبارزه با آسیب های اجتماعی اولویت اصلی مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش رکنا از اصفهان،سردار ناصر اصلانی افزود: متاسفانه مسائلی از جمله آلودگی هوا، فرونشست زمین، مولفه های مذموم نظیر اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی نیز در این دیار در حال گسترش است و برای مدیریت و مقابله با این رویدادهای تلخ باید چاره اندیشی موثر اتخاذ نمود.

وی ادامه داد: البته در این راستا اقدامات خوبی صورت پذیرفته که گواه از بینش سترگ و تعامل سازنده مسئولان با مردم شریف استان شهیدپرور اصفهان است ولی این میزان کافی نبوده و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

معاون مقابله با ورود و عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مبارزه با آسیب های اجتماعی اولویت اصلی مبارزه با موادمخدر به عنوان جرثومه فساد اولویت است که رئیس محترم دولت سیزدهم نیز به کرات بر این موضوع تاکید و تصریح نموده اند و دستورات صریحی در راستای رفع آن مقرر نموده اند.

همچنین در این نشست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان با تبیین دستاوردهای ستاد استانی مبارزه با موادمخدر در سال جاری بیان کرد: وقتی بیکاری افزایش یابد در پی آن مهاجرت رونق می گیرد، حاشیه نشینی رواج می یابد و بی تردید ام الامراض آسیب های اجتماعی، پدیده شوم و مذموم اعتیاد شدت می یابد و عوارض مهلک خود را برای تمام جامعه تسری می دهد.

وی اضافه کرد: باید در مبارزه با پدیده منحوس اعتیاد با برنامه ریزی جامع و اتخاذ رویکرد های اجتماعی و فرهنگی همگانی در پیوند با آرا نخبگان و مبتنی بر شاخص های افکار عمومی و سپهر همگانی با برنامه ریزی آینده نگرایانه و هدفمند اقدام کرد.

استاندار اصفهان گفت: اعتیاد ابزاری است برای نظام منحوس سلطه جهانی تا با آن کشورها را مخیر خود سازد و آنها را به سراشیبی ذلت رهنمون سازد.

وی خاطر نشان کرد: برای درمان اعتیاد باید چارچوب علمی و رویکردی جامع نگر طراحی و ترسیم گردد تا بر اساس اندیشه های عالمانه و معرفت شناسانه و با اولویت آفرینی همگانی با محوریت ممانعت مجدانه از نگاه های بخشی، خطی و جناحی قابلیت اجرای عمومی حاصل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در این نشست بیان کرد: در حوزه های اجتماعی اقدامات موثری در استان انجام شده و بی شک این میزان کافی نبوده و با عنایت به گستردگی آسیب های اجتماعی نیاز وافر به تمهیدات بازدارنده و پیشگیرانه از جمله اهتمام سازمان های مردم نهاد می باشد.

محمدرضا جانثاری افزود: اصفهان بالاترین سرانه مسئولیت اجتماعی و شاخص جامعه خیرین کشور را داراست.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی و از جمله پدیده مذموم اعتیاد در انواع آن برای شهر شهیدان و مهد ایثار و شهادت زیبنده نیست، اظهار کرد: اصفهان به داشتن 23 هزار شهید سرافراز به خود می بالد و میزان اندک آسیب اجتماعی هم برای آن زیاد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: می بایست با مدیریتی جهادی و انقلابی به مصاف مشکلات و دشواری ها رفت، همچنین باید روی مسائل اجتماعی تمرکز کافی، پویا و دور اندیشانه نمود و بر اساس برنامه اقدام کرد و البته از دوستان ستادی در تهران نیز انتظار حمایت، معاضدت و مساعدت مقتضی داریم.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 745558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟