رایزنی برای خرید ۱۰۰ دستگاه موتورلانس

به گزارش  رکنا از سمنان،  رئیس سازمان اورژانس کشور در سفر به سمنان با تاکید بر ضرورت ارتقا و بهره وری خدمات پرسرعت اورژانس کشور گفت: برای سرعت بخشی بیشتر خدمات اورزانس علاوه بر تهران، سامانه ۱۱۵ دیگر نقاط کشور نیز به امکانات موقعیت یاب مجهز خواهند شد تا در صورت تماس بدون دریافت آدرس نیرو‌ها به سرعت به محل مورد نظر اعزام شوند.

جعفر میعادفر با اشاره به فعالیت ۳  هزار پایگاه اورژانس در کشور با  ۲۰ هزار نیروی عملیاتی و ۴ هزار  نیرو در مرکز ارتباطات ۱۱۵ فعال  گفت: در کشور ۵۰ ایستگاه اورژانس هوایی  فعال است و توانسته خدمات ارزنده‌ای برای حوادث جاده‌ای و مناطق سخت گذر ارائه دهد.

وی افزود : بیش از ۷۰ درصد ماموریت‌های اورژانس هوایی کشور مربوط به حوادث ترافیکی است و بطور میانگین سالانه تا ۱۷ هزار نفر به علت حوادث ترافیکی کشته می‌شوند . 

3506369-5958037

میعادفر همچنین در خصوص برنامه ریزی برای افزایش خدمات دهی موتورلانس در کشور نیز گفت: در حال برنامه ریزی برای خرید 100 دستگاه موتورلانس برای اضافه شدن به ناوگان اورژانس کشور هستیم.

وی ادامه داد: با شرکت‌ها و مراکزی که توانایی خریداری این موتور‌ها را دارند در حال رایزنی هستیم تا از اوایل سال آینده از این موتورلانس‌ها در کلان شهر‌ها استفاده شئود.

وی استفاده از این وسایل نقلیه اورژانسی را در بهبود سرعت خدمات رسانی بخصوص در بافت‌های فرسوده شهری که مسیر‌های باریک دارند و در کلان شهر‌های پر ترافیک موثر دانست.

رئیس سازمان اورژانس کشورهمچنین با بیان اینکه تلاش‌ها برای خرید هزار دستگاه آمبولانس در ۳ سال گذشته بی نتیجه بوده است گفت: این هدف به علت مشکل اعتباری محقق نشده در حالیکه اگر هزار دستگاه آمبولانس خریداری می‌شد یک سوم پایگاه‌های اورژانس کشور نوسازی می‌شد.

میعادفر ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی دولت و مجلس، یا این مشکل اعتباری تا پایان سال رفع شود و یا در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتباری برای خرید آمبولانس در نظر گرفته شود.

وی افزود: وضعیت کشور از نظر بالگرد اورژانس مطلوب است، ولی برای ۷۰ نقطه برنامه استقرار اورژانس هوایی ارائه شده است.

حسن رستم زاده- سمنان

کدخبر: 744576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟