دانشگاه سمنان الگویی موفق در حوزه استفاده از منابع

به گزارش  رکنا از سمنان، مسعود گنجی در حاشیه بازدید از امکانات سرای دانشجویی فرزانگان 4 دانشگاه سمنان به افزایش وام ودیعه مسکن متاهلی اشاره کرد و گفت: واح ودیعه مسکن متاهلی با افزایش ۳۰ درصدی در تهران به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و این رقم در سایر کلان شهر‌ها ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها به ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 مسعود گنجی در خصوص بازگشایی دانشگاه ها در کشور گفت: بر اساس مصوبات ستاد کرونا دانشگاه ها در سراسر کشور بازگشایی می شوند با این حال اختیارات به روسای دانشگاه‌ها اعطا شده تا به تناسب امکاناتی که دارند برای افزایش امکانات و تجهیزات در خوابگاه‌ها اقدام کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد : به علت شرایط کرونایی امکان آن وجود ندارد که با ظرفیت گذشته در خوابگاه‌ها دانشجو پذیرش شود  به همین خاطر  باید برخی از دانشجویان در خارج از خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌ها اسکان یابند.

وی ضمن بیان اینکه وام ودیعه مسکن گروهی دانشجویان ۲ برابر شده است گفت: دانشگاه‌هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه می‌شوند می‌توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن برای اجاره‌ خوابگاه اقدام کنند.

IMG_4022 (2)

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  با اشاره به ساختمان تازه تاسیس دانشگاه سمنان نیز گفت: این ساختمان با بره گیری از فرصت استفاده از قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و اعتبارات دانشگاه ساخته شده و  خوشبختانه دانشگاه سمنان توانسته از اختصاص ظرفیت خوابگاه سازی در قانون بودجه سالانه به خوبی استفاده نماید و می تواند الگوی موفقی برای سایر دانشگاه های کشور در زمینه استفاده از این ظرفیت قانونی باشد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای افتتاح خوابگاه دانشجویی فرزانگان 4 دانشگاه سمنان و بازدید از امکانات این مجموعه به سمنان سفر کرده است.

سمیه قاسمی- سمنان

کدخبر: 744159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟