دولت سیزدهم به دنبال مذاکرات نتیجه محور است

به گزارش رکنا از سمنان، حجت اسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان در مسجد تاریخی امام (ره) این شهر در ابتدای سخنان خود به درپیش بودن هشت آذر و آغاز دور جدید مذاکرات اشاره کرد و افزود: هر گونه توافقی در مساله برجام تنها در صورت لغو تمام تحریم‌های ظالمه علیه ایران اسلامی صورت می‌گیرد و رویکرد دولت سیزدهم در خصوص برجام مذاکراتی نتیجه‌محور به سود کشور است.

تبریک به مناسبت هفته بسیج و اشاره به سخنان مقام معظم رهبری  در خصوص تاثیر حضور بسیج بر قدرت نظام جمهوری اسلامی بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان بود، مطیعی در این خصوص نیز گفت: بسیجیان همواره در میدان خدمت‌رسانی پیشگام باشند و در جنگ‌های سخت و نرم برای دفاع از جمهوری اسلامی ایفای نقش کنند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه علم و دانش جهان با سرعت در حال پیشرفت است گفت: اگر چه امکانات جمهوری اسلامی در این زمینه به اندازه کشورهای پیشرفته نیست، اما نخبگان زیادی مانند شهیدان مجید شهریاری و محسن فخری‌زاده دارد که زحمات فراوانی در راه پیشرفت علمی کشور تحمل کردند و  الگوی دینداری هستند.

169228219

مطالبات به حق مردم نباید به قومیتگرایی بدل شود

امام جمعه شاهرود در خطبه های این هفته به مشکل آب و اتفاقات اصفهان اشاره کرد و گفت: با بیان اینکه مطالبات بحق مردم نباید به قومیت‌گرایی و سوء استفاده دشمنان منجر شود ، گفت : منافع ملی در حل مشکلات و مطالبات در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی افزود : مسئله آب زاینده رود و بحران آب دشت‌های کشور که مردم اصفهان آن را مطرح کردند حاصل سوء مدیریت ها  و همچنین رعایت نشدن مصرف بهینه آب در بخش‌های کشاورزی ، صنعت و خانگی است.

 وی با بیان اینکه مصرف بودجه کشور در جاهای غیرضروری و بدون درنظر گرفتن اولویت ها به اینگونه مسایل ختم می شود، ادامه داد: مطالبه مشکلات کشور نظیر بیکاری جوانان تحصیل‌کرده، دامداران و کشاورزان نباید به بحث قومیتی  و محلی تبدیل شود. 

به گفته وی، از گذشته‌های دور روند غلطی در مدیریت و مصرف آب بر کشور حاکم بوده است. 

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه  مطالبه مردم  از تریبون نماز جمعه بیان می شود ، ادامه داد: نباید نقد منصقانه را فراموش کرد و از سویی، باید مراقب سوء استفاده دشمنان باشیم.

امام جمعه  شاهرود با اشاره به هفتم آذر ماه سالگرد شهادت شهید فخری زاده گفت : او  دانشمندی بود که منشاء خدمات علمی بسیار  در دوران حیات خود  بود.

امینی ادامه داد: در شرایط کنونی مردم در صرفه جویی و مصرف بهینه گاز در بخش های خانگی و صنعتی و کشاورزی در فصل سرما کوشا باشند.

در نماز جمعه این هفته شاهرود همچنین، از برگزیدگان و خادمان مسجدهای شهر شاهرود در جشنواره اسوه با حضور فرمانده سپاه ناحیه شاهرود و فرماندار شاهرود با اهدای لوح تقدیر شد.

169158939

ترور نشانه ضعف دشمنان است

امام جمعه دامغان در خطبه‌های نماز جمعه این هفتهاین شهرستان گفت: ترور شهیدان هسته‌ای نشانه ترس دشمن از تفکر، دانش، جایگاه و علم دانشمندان ایرانی است.

حجت الاسلام محمدحسن رستمیان افزود: هفته آینده در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، سالروز ترور ۲ شهید هسته ای را در پیش داریم که شهید مجید شهریاری در هشتم آذرماه و در هفتم آذر ماه شهید محسن فخری زاده به شهادت رسیدند و در این ترورها دست رژیم صهیونیستی مخفی نیست. 

وی ادامه داد: در ترور شخصیت‌های علمی و دانشمندان ایران مشخص است که دشمن با شخص شهید مشکل ندارد، بلکه ترس دشمن از تفکر، جایگاه، علم و دانش این دانشمندان است که امیدواریم با توجه به آغاز غنی سازی و تلاش علمی مجدد دانشمندان، ایران در جایگاه علمی جهان در همه عرصه‌ها بدرخشد. 

رستمیان به دهم آذرماه، سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس توسط رضاخان اشاره کرد و گفت: در تقویم جمهوری اسلامی  ایران، روز شهادت آیت الله مدرس به نام روز مجلس نامگذاری شده است که نشان از شخصیت والای این عالِم در زمان حیات دارد. 

امام جمعه دامغان تصریح کرد: حرکت‌های خوبی در دولت سیزدهم برای مهار تورم انجام شده است و استقراض نکردن از بانک مرکزی، نشان می‌دهد که دولت می‌خواهد جلوی تورم گرفته شود.

امام جمعه دامغان تاکید کرد: با توجه به حرکت انقلابی در مسکن و مهار گرانی، امیدواریم گشایش های لازم در زمینه‌های مختلف و بهبود وضعیت معیشت مردم را در آینده نزدیک شاهد باشیم. 

169096628

ایران قدرتمند، مستقل ترین کشور دنیا

امام جمعه مهدیشهرنیز در خطبه های خود در این شهرستان ایران را کشوری قدرتمند در منطقه برشمرد و گفت: ایران کشوری مستقل است و نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج بزرگترین تکیه‌گاه این نظام هستند. ایران مستقل ترین کشور دنیا است و تحت حمایت هیچ کشوری قرار ندارد و بر نیروهای نظامی و توان بسیج خود تکیه کرده که این تکیه گاه مهمی است. 

حجت الاسلام محمد بارانی ادامه داد: ولایت پذیری یکی از ویژگی‌های اصلی بسیجیان است که همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و اعجاز خود را در دفاع مقدس، سرکوب جریانات سیاسی اوایل انقلاب، مبارزه با داعش و فتنه‌های داخلی، نشان دادند. 

بارانی، حقوق های نجومی را از فسادهای اقتصادی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۵ به دولت وقت هشدار لازم را داده بود اما به آن توجه نشد و این پدیده فساد در شرکت‌های دولتی و خصوصی وابسته به دولت باقی ماند و این اشرافی گری و گفتار و رفتار مسوولان را تحت الشعاع قرار می‌دهد. 

امام جمعه مهدیشهر اظهار داشت: حقوق های نجومی نماد اشرافی گری است که باید با جدیت و قاطع مبارزه شود چراکه به اعتماد ملی ضربه وارد می‌کند.

 

کدخبر: 744551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟