دارندگان تلفن‌های همراه ساده مراقب باشند

به گزارش رکنا از کرمانشاه، سرهنگ علی عباسی کسانی اظهار داشت: پلیس فتا استان مراجعه‌کنندگان زیادی دارد که اذعان می‌کنند باوجود استفاده از تلفن همراه ساده، بدون اطلاع با شماره تلفن آن‌ها اکانت در شبکه‌های اجتماعی مختلف ایجاد شده و به دلیل رمز دو مرحله‌ای امکان حذف آن‌ها نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: برخی از کاربران معتقدند تلفن همراه‌های ساده از امنیت بالایی برخوردار است لذا از آن به‌عنوان تلفن همراه دوم استفاده و یا برای افراد سالخورده فامیل تهیه می‌کنند درحالی‌که تمام مدل‌های این نوع از گوشی‌ها این‌طور نیستند و نباید نکات امنیتی را نادیده بگیرند.

سرهنگ عباسی تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده توسط شرکت‌های امنیتی نشان می‌دهد استفاده از تلفن‌های همراه ساده که توسط شرکت‌های معتبر تولید نشده‌اند خطرناک بوده و اطلاعات شخصی مالک شامل شماره تلفن، موقعیت مکانی و ... را به سرقت برده و با برقراری ارتباط مخفیانه می‌تواند کاربر را عضو سرویس‌های ارزش‌افزوده کند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ممکن است پیامک‌های دریافتی را نیز ارسال کرده که این موضوع باعث ایجاد اکانت شبکه‌های اجتماعی با شماره تلفن همراه کاربر شده و مشکلات قانونی فراوانی برای صاحبان اصلی این شماره تلفن‌ها ایجاد کند.

وی در پایان گفت: کاربران در زمان تهیه گوشی تلفن همراه ساده نیز باید دقت لازم را به عمل‌آورده و شرکت تولیدکننده آن را بررسی و هرازگاهی شماره تلفن خود را در شبکه‌های اجتماعی بررسی کرده تا با آن اکانت ایجاد نشده باشد، همچنین می‌توانند از تلفن‌های اندرویدی بسیار ساده که از قیمت بسیار پایینی برخوردار هستند نیز استفاده کنند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 743354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟