مراقب تماس های بین المللی باشید/ حسابتان خالی نشود

به گزارش خبرگزاری رکناازکرمانشاه، سرهنگ علی عباسی کسانی اظهار داشت: اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر تماس‌های ناشناس با شماره‌های مشکوک به دست پلیس فتا رسیده که باعث شد این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. این روش و شیوه‌های مشابه آن با هماهنگی برخی اپراتورهای خارجی و با هدف کسب درآمد غیرقانونی از مشترکین اپراتورهای سایر کشورها با استفاده از سرویس‌های مخابراتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این روش مجرمان با استفاده از تماس گیرنده‌های خودکار و به صورت نرم افزاری با تعداد زیادی از شماره‌ها، یک یا دو تماس کوتاه برقرار ‌کرده تا تماس از دست رفته روی گوشی طرف مقابل ثبت شود. افراد نیز پس از دیدن تماس‌های از دست رفته، به گمان اینکه تماس مهمی را از دست داده‌اند و یا از روی حس کنجکاوی و بدون دقت به داخلی یا خارجی بودن شماره، اقدام به تماس مجدد با این شماره‌ها می‌کنند و به این شکل هزینه‌های سنگین تماس بین المللی به آنها تحمیل می‌شود.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: پس از برقراری تماس با شماره مورد نظر، اپراتور پاسخ داده و سعی می‌کند با صحبت در مورد موضوعات مختلف مانند پذیرفته شدن در لاتاری و برنده شدن جایزه‌های متنوع، مکالمه را طولانی کند تا درآمد بیشتری نصیبشان شده و از طرفی حساب شما را خالی کنند. بسیاری از آنها دارای اپراتور نرم افزاری هستند و در صورت تماس با آنها پیام ضبط شده برای شما پخش می‌شود. این پیام‌ها اغلب به زبان انگلیسی هستند ولی گاهاً به صورت فارسی و عربی نیز پخش می‌شود.

این مقام انتظامی بیان کرد: توصیه ما به شهروندان اینست که در صورتی که مکالمات بین المللی ندارند به این تماس‌ها اعتنا نکرده و آنها را نادیده بگیرند.

سرهنگ  کسانی در توصیه به کاربران گفت: شهروندان در صورت دریافت تماس‌های مشکوک و یا اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 712843 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟