تجربه «حال خوش‌دانایی» در مسابقه کتاب‌خوانی مجازی

به گزارش رکنا از رشت، این حرکت فرهنگی هم‌زمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ اقامه نماز در  میان کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت.

برهمین‌اساس، تکیه بر فعالیت‌های کتاب‌محور و بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی در دستور کار مربیان مراکز فرهنگی هنری تالش، چوکا، رضوانشهر و اسالم قرار‌داشت و ضمن برنامه‌ریزی‌های هدف‌مند و انتخاب منابع مطالعاتی مناسب، نسبت به ارسال فراخوان و اشتراک‌گذاری پرسش‌نامه‌ها اقدام‌شد.

این درحالی‌است که گروه‌های سنی ۴+ «نوباوه»، ۷+ «نوخوان»، +۹ «نونهال»، ۱۲+ «نونگاه» مخاطب این فراخوان محسوب‌می‌شدند و بیش 500 نفر از علاقه‌مندان به پرسش‌های برگرفته از کتاب‌های  «نماز فرشته»،         «سحر، شب‌بو‌ها، نماز»، «روبروی او»، «گلواژه‌های آسمانی(نماز) پاسخ‌گفتند.

برپایه این گزارش، دریافت پاسخ‌نامه‌ها نیز در بستر فضای مجازی صورت‌گرفت و دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقه کتاب‌خوانی، با جمع‌بندی پاسخ‌نامه‌های ارسالی از طریق پیام‌رسان‌های رسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به داوری و انتخاب برگزیدگان اقدام‌کردند.

همراهی ستاد اقامه نماز، فرمانداری و بخشداری، آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مجموعه‌های فعال در حوزه بسط و گسترش فرهنگ نماز، از شاخصه‌های این حرکت‌فرهنگی بود و درپایان 30 شرکت‌کننده مسابقه کتاب‌خوانی «حال خوش‌دانایی» با اهدای کتاب تجلیل‌شدند.

یادآور‌می‌شود، ویژه‌برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌مناسبت بیست‌و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار« جای خالی را با کتاب خوب پرکنید» از 24 آبان تا 1 آذر 1400 بر گزار‌شد.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 743137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟