اجرای طرح و زوج و فرد خودرها در کرمانشاه/ جریمه یک میلیون ریالی برای رانندگان متخلف

سرهنگ محمد حیدری در گفت و گو با خبرنگار رکنا در کرمانشاه اظهار داشت: این طرح براساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان کرمانشاه از فردا (دوشنبه - اول آذر) و در بافت مرکزی شهر آغاز می شود.

وی با بیان اینکه طرح زوج و فرد خودروها از ساعت 15 تا 20 اجرا می شود، افزود: این طرح از شنبه تا پنجشنبه خواهد بود و روز جمعه و یا روزهای تعطیل رسمی اعمال نمی شود.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: طرح زوج و فرد خودروها در سه معبر اصلی و پرتردد هسته مرکزی شهر شامل بلوار افشار طوس از تقاطع کارگر (سه راهی جوانشیر) تا میدان فاطمیه، طول خیابان مدرس و آیت اله کاشانی از میدان آزادی تا سه راهی شورا و طول خیابان جلیلی، شهدای اشک تلخ و شریعتی از تقاطع جلیلی تا سه راهی لشکر اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه، جریمه ورود به طرح را 100 هزار تومان اعلام کرد و گفت: تردد و توقف وسائل نقلیه غیر مجاز در محدوده اعلام شده، مشمول جریمه می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون مصوب، رانندگان به ازاء هر یک ساعت تردد یا توقف غیرمجاز در محدوده طرح، یکبار جریمه خواهند شد.

سرهنگ یادآور شد: وسائل نقلیه عمومی باربری و مسافربری اعم از تاکسی ها، اتوبوس های شرکت واحد و وانت ها از این طرح مستثنی خواهند بود.

این مقام انتظامی در خصوص خودروهای پارک شده کسبه در خیابان‌ها، بیان داشت: یکی از چالش پارک کردن خودروهای کسبه از اول صبح تا پایان روز درب مغازه‌ها است که در واقع یک لاین از خیابان را می‌گیرند و سبب گره‌ترافیکی می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه ادامه داد: این راستا برنامه‌های پیش‌بینی شده که طی هفته‌های آینده خودروهای پلاک‌خوان به صورت آنلاین تخلفاتی مانند پارک‌های دوبل و ترددهای غیرمجاز را ثبت می‌کنند.

حیدری در پایان در خصوص تردد خودروهای بدون پلاک در شهر هم، گفت: پلاک هویت خودرو است، طرح‌های ویژه برای خودروهایی که پلاک را مخدوش و یا بون پلاک تردد می‌کنند داریم که علاوه بر اعمال قانون در پارکینگ توقیف می‌شوند و تا طی کردن مراحل قانونی کار ترخیص خودرو انجام نمی‌شود.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

 

 

 

کدخبر: 742942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟