اجرای 1500 برنامه در هفته بسیج در یزد

به گزارش رکنا از یزد؛  امسال این هفته به ترتیب با نام بسیج و اقتصاد مقاومتی، علم و پژوهش، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی و مرزبندی با دشمن، استقلال و آزادی، سبک زندگی و معنویت و اخلاق نامگذاری شد.

بسیج مستضعفان با فرمان تاربخی امام‌خمینی (ره) ،پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی‌ماه ۱۳۵۹به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد و هم‌اکنون مجموعه نیروهای آن در بخش‌ های مختلف سازمان ها و نهادها در شهرها و روستاها فعال هستند .

فرمانده سپاه الغدیر یزد  گفت: بزرگداشت این هفته ، تبیین برنامه‌ها ،خدمات نظام ،انقلاب اسلامی و پرداختن به نقش و رسالت نیروهای جان‌برکف بسیجی یکی از رسالت های ملی، دینی و انقلابی است و به همین مناسبت در ۲۴ شهر و تعدادی از روستاهای استان  به آن پرداخته می‌شود.

سرتیپ رضا پورشمسی افزود: برنامه‌های بزرگداشت این هفته با همکاری اقشار مختلف مردم ، پایگاه‌های مقاومت ، رسانه‌های گروهی به نحو مناسب ،با هدف تجلیل از جان‌برکفان بسیجی و تبیین خدمات نیروی مردمی و انقلابی برگزار  می‌شود.

وی اظهار کرد: در ۴۲ سال گذشته نیروهای بسیجی بر حسب ضرورت در تمامی عرصه‌ها به خصوص در دوران هشت سال دفاع مقدس به نقش‌آفرینی مشغول بودند و باید برای تکریم تمامی ایثارها و فداکاری آنها در راستای خدمت به مردم و کشور اقدام مناسب صورت گیرد .

فرمانده سپاه الغدیر یزد دیدار با مسئولان، برگزاری یادواره شهیدان، فعالیت گروه‌های جهادی ، برگزاری انواع مسابقه، نشست‌های بصیرتی، تجلیل از بسیجیان، خانواده شهیدان، برپایی نمایشگاه‌های مختلف و تبیین اهداف نظام و انقلاب را اهم برنامه‌های ذکر کرد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 742187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟