جشنواره طلای سبز در دامغان + عکس

به گزارش  رکنا از سمنان، در نخستین روز این جشنواره با حضور عبدالله سهرابی دستیار وزیر امور خارجه ، نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی، پسته و صنایع دستی افتتاح شد.

15142375_980 (2)

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در دامغان و آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان گفت: دانش بنیان شدن اقتصاد، بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند و اگر از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود، شکوفایی حوزه کشاورزی مانند جشنواره پسته معنی پیدا می‌کند. 

علی خطیبی تاکید کرد: اقتصاد کشور باید دانش بنیان شود تا مقاومتی باشد که با یک تهدید و فشارهای خارجی به لرزه نیفتد، که برای مقاومتی شدن اقتصاد طبق فرموده مقام معظم رهبری باید به سمت تحولات دانش بنیان حرکت کنیم.

3960764

وی گفت: راهکار اصلی مقاوم شدن کشاورزی در برابر هر گونه تهدید و تحریم خارجی، اقتصادی شدن آن از مسیر دانش‌بنیان کردن این حوزه است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری هم در این جشنواره گفت برای دانش بنیان شدن کشاورزی ، افزایش بهره‌وری و نوآوری در تولید پسته ، مرکز نوآوری پسته در دانشگاه دامغان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال راه‌اندازی می‌شود

عبدالله سهرابی دستیار ویژه دستیار وزیر امور خارجه نیز که بعنوان میهمان در این جشنواره حضور داشت، با بیان اینکه بیشترین صادرات پسته از ایران پسته خام استگفت : باید بافرآوری پسته ، ارزش افزوده و ارزآوری بیشتری از این محصول ایجاد کنیم .

وی گفت : پارسال ۶۵۷ میلیون دلار پسته از ایران صادر شده است

مهدی بندرآبادی فرماندار شهرستان دامغان هم در این جشنواره با بیان اینکه ۱۰ درصد سطح زیر کشت پسته کشور در دامغان است افزود: سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هکتار به باغات پسته دامغان اضافه می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی، تجلیل از باغداران نمونه و آیین شکرگزاری از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره  است.

این جشنواره به مدت ۲ روز به میزبانی مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان و با حضور  کارشناسان و محققان، تجار و باغداران این محصول ارزشمند برگزار می‌شود.

شهرستان دامغان با داشتن ۱۷ هزار هکتار باغ پسته به عنوان یکی از قطب تولید طلای سبز در ایران، امسال بیش از ۸۵ هزار تن پسته‌تر محصول داشت، که این رقم ۲۵ درصد تولید پسته ایران است.

 

 

کدخبر: 741965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟