کردستان آماده ارائه خدمات به گردشگران عراقی در بخشهای خصوصی می باشد

به گزارش رکنا از کردستان؛آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامگاه روز سه‌شنبه ۲۵ آبانماه ۱۴۰۰ در نشست تخصصی دفاتر خدمات مسافرتی کردستان با دفاتر خدمات مسافرتی اقلیم شمال عراق گفت: آماده برگزاری فم‌تور به مراتب بزرگتر و گسترده‌تر به منظور بازدید از تمامی جاذبه ها گردشگری، مراکز درمانی، مراکز اقامتی و... در سطح کشور هستیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: ورود گردشگران از اقلیم شمال عراق بصورت رسمی و قانونی از فعالیت واسطه‌هایی که بدون مجوز و صرفا به فکر منافع مادی هستند جلوگیری خواهد کرد.

وی اظافه کرد: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی با بخش‌های خصوصی و دولتی اقلیم شمال عراق و سرکنسول ایران در این منطقه برقرار است و به منظور ارتباط بیشتر بخش‌های خصوصی دو طرف تمامی فعالین بخش خصوصی حوزه گردشگری کردستان به سرکنسول ایران در شمال عراق معرفی خواهند شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان گفت: آماده پیگیری مشکلات گردشگرانی که از شمال عراق بصورت رسمی سفر کرده اند در هر نقطه از کشور هستیم.

شش ماه تلاش و برنامه‌ریزی منجر به حضور مهمانان شمال عراق در کردستان شد

رئیس انجمن صنفی دفاتر‌خدمات مسافرتی کردستان نیز در این جلسه گفت: لازمه توسعه در بخش های مختلف گردشگری ورود بخش‌های خصوصی در این حوزه است، برای این دیدار بیش از شش ماه در حال هماهنگی، برنامه‌ریزی و مذاکره هستیم.

فواد حسینی اظهار داشت: امیدواریم این دیدار منجر به عقد قرارداد مابین بخش های خصوصی دو طرف شود وخدماتی که در چارچوب قانون باشد علاوه بر تضمین ارائە خدمات مناسب، امنیت و آرامش را نیز برای گردشگران دو طرف به ارمغان خواهد آورد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی اقلیم شمال عراق نیز گفت: با جدیت برای گسترش همکاریها فعالیت خواهیم کرد و همدلی و دوستی را سرلوحه کار قرار خواهیم داد.

عطا انورخدر اظهار داشت: حامل پیغام تشکر و قدردانی وزارت گردشگری اقلیم شمال عراق نسبت به مسئولین و فعالین گردشگری کردستان هستیم و به امید نتیجە بهتر، همکاری‌ها براساس قوانین و مقررات دو دولت ایران و عراق فعالیتها را آغاز خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: با رسمی شدن همکاریها فعالیت افراد سودجو به حداقل خواهد رسید و ما حاضریم تورهای مسافرتی را در اسرع  روانه کردستان نماییم و از بخش های خصوصی این انتظار را داریم تورهای خود را به اقلیم شمال عراق روانه کنند. 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 741222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟